جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

حسین معدنی: باخت به ایتالیا بدشانسی بود

 

مسابقه های قهرمانی جهان تجربه جدیدی برای سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود. حسین معدنی که سه سالی است والیبالیست های ملی پوش را کوچ می کند، در شرایط جدید چهره متفاوتی از تیمش را دید.

برای سرمربی جوان تیم ملی والیبال اما روز اول مسابقه ها بدترین روز بود. وقتی تیمش 3 -  صفر به مصر باخت. البته مصدومیت فرهاد نظری افشار او را بیشتر غافلگیر کرد. با این حال او امیدوار است در بازیهای آسیایی گوانگ ژو تجربه مسابقه های جهانی به کمک تیمش بیاید و بهترین نتیجه را بگیرد.

* چراتیم ایران روند یکسانی در مسابقه های جهانی ایتالیا نداشت؟

تیم ایران در این مسابقه ها دو چهره متفاوت داشت. روز اول اصلا خوب نبود. روز دوم، تیم خیلی خوب شد. در روز سوم هم قدرت والیبال ایران را به نمایش گذاشت. درست است که حذف شدیم. در واقع روی بی رحم ورزش به ما رو کرد، اما متوجه شدیم که می توانیم خوب کار کنیم. می توانیم والیبال مدرن را ارئه دهیم. قدرت تیممان هم خیلی بالاست. اگر تجربه چاشنی آن شود با بازی بهتر می توانیم نتیجه بگیریم.

*چرا تیم شما در روزاول با بازی بد همه را شوکه کردند؟

عوامل زیادی در این مساله تاثیر گذار بود. اکثر بچه های ما تجربه مسابقه های جهانی را نداشتند. از طرفی آسیب دیدگی فرهاد ظریف ترکیب اصلی تیم را به هم ریخت. حتی در تورنمنت اتریش هم جایگزین ها به تناوب جواب خوب و بد دادند. شاید به همین خاطر تیم برای روز اول آماده نبود و بازی را واگذار کرد.

*باختی که خیلی بد بود؟

اتفاق نادری بود. در واقع در این سه سال مربیگری ام در تیم ملی بدترین بازی تیم محسوب می شود. آن هم به مصر. حتی دو باختی که به مصر در کشور خودشان قبل از لیگ جهانی دادیم این قدر بد نبودیم. به هرحال تجربه است. باید آمادگی لازم را داشته باشیم و تدارک تیم جدی تر  باشد.

* تیم ایران در بازی با ایتالیا حتی می توانست برنده شود.

باخت به ایتالیا بدشانسی بود. مهم این بود که بدانیم می‌توانیم خوب کار کنیم. آن هم مقابل ایتالیایی که سابقه چندین ساله در قهرمانی جهان و المپیک دارد. البته جلوی چشم تماشاگرانش. تیم ایران با این بازی قدرتش را به رخ کشید. ثابت کرد که قدرت تیم دست خودمان است.

*اما در ست دوم بیشترین امتیاز را ملی پوشان ما به ایتالیا دادند تا آنها امتیاز بگیرند.

بله. آمار نشان می دهد در این ست 13 اشتباه بازیکنان باعث شد تا امتیاز برای ایتالیا ثبت شود. در واقع بیشتر نصف پوئنی که ایتالیا از ما گرفت به خاطر اشتباه بچه ها بود. طبیعی بود. شاید اگر این بازی قبل از مسابقه با مصر و ژاپن بود این قدر حساسیت نداشت. حتی اگر مصر ژاپن را می برد، بازی ما تحت تاثیر آن قرار نمی گرفت.

* مسئولان برگزار کننده مسابقه ها وقتی بازی تیم ایران را با ایتالیا دیدند چه واکنشی نشان دادند؟

همه شگفت زده شده بودند. همه راضی بودند. تبریک می گفتند. حتی تماشاگران ایتالیایی هم ایران را تشویق می کردند. شاید آنها تنها 10 دقیقه تیمشان را تشویق کردند. اما واقعا از تماشاگران ایرانی که بدون خستگی تیم ما را تشویق می کردند، شرمنده ام.

*اگر بدشانسی های تیم را کنار بگذارید، از بازی شاگردانتان راضی هستید؟

تیم ایران به جایی رسیده که دیگر نباید به بازی خوب داشته باشد. باید علاوه بر بازی خوب، برنده مسابقه باشد. مقابل ایتالیا هم می توانست برنده باشد اما تجربه بازیکنان کم بود. باید بازیهای بین المللی والیبالیست های ایرانی  بیشتر شود. البته الان نسبت به قبل بیشتر شده اما باز با استانداردهای بین المللی فاصله دارد و من این مساله را به آقای سعیدلو هم گفته ام. او هم قول داد تا شرایط برای حضور تیم ایران در رقابتهای بین المللی بیشتر شود.

*دلیل برخورد بین سعید معروف و پاسور ایتالیا چی بود؟

از بازیکن باتجربه ای مثل او این حرکت بعید بود. اما در این برخورد 90 درصد مقصر بازیکن ایتالیایی بود.

*چرا این قدر ایتالیایی ها به داور اعتراض می کردند؟

آنها که تجربه زیادی دارند نباید این کارها را می کردند اما مدام اعتراض می کردند. داور هم هیچ عکس العملی نشان نمی داد. حتی کارت زرد هم نشان نداد. وقتی هم به او اعتراض کردیم گفت که من چیزی ندیدم. در حالی که ایتالیایی ها فحش های زشتی به او می دادند. البته این بی ربط به امتیاز میزبانی آنها نبود.

* تیم از چه روزی برای بازیهای آسیایی گوانگ ژو استارت می زند؟

بچه ها تا یکشنبه استراحت می کنند و دوشنبه دوباره به اردو برمی گردند. چند بازیکن جدید را به اردو اضافه می کنیم تا بعد از بررسی وضعیت تیم و شناختی که از نقاط ضعف تیم داریم بتوانیم ضعف ها را برطرف کنیم. البته رقابت سالمی هم بین بازیکنان به وجود آوریم تا بهترین ها را به گوانگ ژو ببریم برای بهترین نتیجه.

نظرات 1 + ارسال نظر
ماری چهارشنبه 7 مهر 1389 ساعت 23:04

من مسابقه رو دیدم
بدشانسی نبود، تبعیض بود، تبانی بود.

ولی انصافا مسابقه قشنگی بود.
من که واقعا لذت بردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد