جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

بررسی بهترین قیمت و نکات خرید مینی چیلر صنعتی

مینی چیلر صنعتی (industrial mini chiller) همانند یک چیلر صنعتی است، یعنی دستگاهی است که با وسیله سیکل تبرید، گرما را از یک سیال جذب کرده و باعث سرد شدن سیال می شود و هدف ما را که جذب گرمای مازاد در ماشین آلات و فرآیندهای تولید است را تامین می کند. با توجه به کارکرد مینی چیلرهای صنعتی در تمام فصول سال، سیال واسط در آنها در اغلب موارد آب و درصدی از ضد یخ می باشد.
  
بررسی بهترین قیمت و نکات خرید مینی چیلر صنعتی
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، مینی چیلر صنعتی (industrial mini chiller) همانند یک چیلر صنعتی است، یعنی دستگاهی است که با وسیله سیکل تبرید،

مینی چیلر صنعتی چیست؟
مینی چیلر صنعتی (industrial mini chiller) همانند یک چیلر صنعتی است، یعنی دستگاهی است که با وسیله سیکل تبرید، گرما را از یک سیال جذب کرده و باعث سرد شدن سیال می شود و هدف ما را که جذب گرمای مازاد در ماشین آلات و فرآیندهای تولید است را تامین می کند. با توجه به کارکرد مینی چیلرهای صنعتی در تمام فصول سال، سیال واسط در آنها در اغلب موارد آب و درصدی از ضد یخ می باشد. البته این در زمانی است که ما نیاز به خنک کردن سیال دیگری به غیر از آب ( مانند روغن، نوشابه و .. ) نداشته باشیم، در این زمان از یک مبدل واسط استفاده می کنیم.


ساختار مینی چیلر صنعتی
ساختار مینی چیلرهای صنعتی همانند چیلرهای صنعتی می باشد، البته معمولاً در ظرفیتهای پایین تر و با ابعاد کوچکتری تولید می شوند. مینی چیلرهای صنعتی در دو نوع مینی چیلرهای تراکمی آب خنک و هوا خنک ساخته می شوند.
مینی چیلر صنعتی از پنج قسمت اصلی کندانسور، کمپرسور، اواپراتور، اکسپنشن ولو و پمپ و منبع انبساط تشکیل شده است؛ البته بجز قطعات ذکر شده، قطعات مختلف برقی و کنترلی برای مینی چیلر صنعتی در نظر گرفته می شود.

تفاوت مینی چیلرصنعتی با مینی چیلر تهویه مطبوع
باید گفت ساز و کار مینی چیلرها در کل مثل هم است، اما شاید این سوال پیش بیاید چه تفاوتی بین مینی چیلرهای صنعتی با مینی چیلرهای تهویه مطبوع وجود دارد.
اولین تفاوت مینی چیلر صنعتی با مینی چیلرهای خانگی: در میزان زمان کارکرد آن و نحوه بارگذاری آن می باشد، بطوریکه بصورت میانگین مینی چیلر صنعتی ۳۶۵ روز سال بصورت ۲۴ ساعته در دمای ۴۲ درجه محیط در تابستان و در دمای منفی ۱۰ درجه در زمستان، قادر به پاسخگویی نیاز دستگاه های صنعتی برای تامین دمایی مورد نیاز می باشد؛ که عموماً برای افزایش راندمان و استراحت چیلر در بخش صنعت از مخزن واسط استفاده می گردد .
دومین مورد: با توجه به اینکه در تمام فصول سال از مینی چیلر صنعتی استفاده می کنیم، بایستی از سیال آب به همراه ضد یخ در چیلراستفاده کنیم؛ البته در صورتی که سیال مود نیاز ما آب باشد .
سومین مورد: قطعات مصرفی در چیلر صنعتی می باشد؛ بطور مثال ما در مینی چیلرهای صنعتی از فن های با دور بالاتر با میزان هوادهی بیشتر برای راندمان بهتر چیلر استفاده می کنیم در حالی که در چیلر های خانگی همچین موضوعی متداول نیست.
چهارمین مورد: همانطور که گفتیم اصولاً مینی چیلرها بصورت دائم کار می باشند، که این امر باعث می شود ما برای کنترل فشار و دما از کنترل آلات و محافظ های با برند های خاص استفاده کنیم .


کاربرد مینی چیلر صنعتی
از مینی چیلر های صنعتی به طور کلی برای خنک کاری دستگاه ها و قالب ها و یا برای سرد کردن محصول نهایی استفاده می شود. بیشترین استفاده از مینی چیلرهای صنعتی در صنایعی همچون تزریق پلاستیک، صنایع شیمیایی، صنایع تولید دارو، صنایع تولید مواد بهداشتی، صنایع گونی بافی، صنایع تولید قطعات خودرو، صنایع نوشیدنی و اسانس گیری، دستگاههایMRI ، دستگاهی لیزر، صنایع تولید لبنیات و ... استفاده می شود.

کاربرد مینی چیلر صنعتی

مزایایی مینی چیلر های صنعتی
۱- ابعاد و طراحی مناسب
۲- قابلیت پرتابل شدن
۳- نصب و لوله کشی ساده
۴- امکان اتصال به مخزن آب
۵- امکان تامین دمای آب در بازه بین ۲۵ درجه سانتیگراد تا منفی ۲۰ در جه سانتیگراد
۶- استفاده از پمپ آب جهت سهولت بیشتر گردش آب بین مصرف کننده و مینی چیلر
۷- اتصال مستقیم به دستگاه
۸- حمل و نصب آسان
۹- دو مداره بودن دستگاه، که باعث کاهش مصرف برق و هزینه تعویض و تعمیرات می شود
۱۰- عدم نیاز به برج خنک کننده در مینی چیلر های صنعتی تراکمی هوا خنک

ظرفیت مینی چیلرهای صنعتی
مینی چیلرهای صنعتی در ظرفیت هایی از ۳ تن، ۴ تن، ۵ تن، ۶ تن، ۸ تن، ۱۰ تن، ۱۲ تن و ۱۵ تن تبرید ساخته و تولید می شوند که با توجه به نیاز هر بخش از صنعت و کاربرد آن یک ظرفیت پیشنهاد می گردد. بعنوان مثال ظرفیت مینی چیلر تزریق پلاستیک با مینی چیلر دستگاه لیزر متفاوت است.

مینی چیلر صنعتی


هزینه نصب، تعمیر و نگهداری مینی چیلر صنعتی
یکی از پارامترهای که در مورد مینی چیلرهای صنعتی در مورد آن صحبت می شود هزینه نصب و نگهداری می باشد.
رویه معمول برای نصب مینی چیلر های صنعتی این است که علاوه بر اخذ هزینه حمل و نقل ( ایاب و ذهاب)، هزینه شارژ گاز هم از مشتری اخذ می شود.
در خصوص تعمیر و نگهداری مینی چیلر صنعتی باید بگوییم این دستگاه باید طوری طراحی شود که یک متخصص فنی در بخش تاسیسات شرکتی که مینی چیلر را خریداری کرده بتواند مشکلات و مسائل فنی ساده آنرا برطرف نماید و در صورت بروز مشکلات پیچیده نیاز به گروه خدمات پس از فروش باشد.


نکات مهم قبل از خرید مینی چیلر صنعتی
در هنگام خرید مینی چیلر صنعتی باید تمام توجه خود را به این نکته معطوف دارید؛ که شرکت تولید کننده در ساخت دستگاه، از قطعاتی با برندهای معتبر استفاده کند و از سوی دیگر شبکه خدمات قوی و پاسخگویی داشته باشد؛ چرا که هزینه توقف یک خط تولید گاهاً خسارات سنگینی به بار می آورد.


قیمت مینی چیلر صنعتی
مساله ی مهمی که در این چند سال با آن مواجه هستیم بحث تحریم هاست. با وجود تحریم ها خیلی از شرکت های وارد کننده مینی چیلر برای تامین قطعات یدکی با مشکلات زیادی رو برو شده اند و همین امر مشکلاتی را برای تعمیر و نگهداری دستگاه ها بوجود آورده است؛ و باعث گردیده نگاه بخش صنعت به استفاده از محصول ایرانی جلب شود، که این توجه عاملی شده است تا شرکتهای تولید کننده چیلر صنعتی استانداردها و کیفیت محصولات خود را بالا برده و محصولی با کیفیت را تحویل مشتری دهند.
در حال حاضر قیمت یک مینی چیلر صنعتی بسته به عواملی همچون ۱- ظرفیت مینی چیلر ۲-قطعات بکار رفته در مینی چیلر ۳- برند کمپرسور ۴-قطعات برقی و کنترلرها ۵- برند فن کندانسور ۶- نوسانات بازار و غیره متغییر است.
در امسال قیمت مینی چیلر صنعتی بین ۷۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال تا ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال برآورد می شود .

تولید کنندگان مینی چیلر صنعتی
در سال های اخیر بسیاری از اشخاص اقدام به ساخت و تولید مینی چیلر نموده اند، اما بطور کلی ۳ عامل مهم می تواند در انتخاب یک شرکت معتبر برای خرید مینی چیلر صنعتی به شما کمک کند:
عامل اول: تجربه و استفاده از نیروی متخصص، عامل دوم: استفاده از قطعات با کیفیت و اصل، عامل سوم : تعداد پروژهای انجام شده در بخش صنعت و همچنین قیمت تمام شده دستگاه است. ما گروه صنعتی تهویه کارمانیادنا را به علت تجربه کاری، کیفیت دستگاه ها، رعایت حقوق مشتری، خدمات پس از فروش برمی گزینیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد