جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

12 نکته تاثیر گذار بر قیمت چیلر

در این مقاله به بررسی 12نکته مهمی که بر قیمت یک دستگاه چیلر تراکمی تاثیر گذار می باشد پرداخته ایم! تمام تلاش ما این است که بتوانیم معیارهای درست و تاثیر گذار بر قیمت چیلر را با شما بازگو کنیم .
  
| 1- انتخاب نوع چیلر (هواخنک یا آب خنک)
  برای اینکه بدانیم از کدام نوع چیلر (هواخنک یا آب خنک) استفاده کنیم؛ باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیریم.

اینکه پروژه شما در کدام شهر است؛ به طور مثال در شهرهای با رطوبت نسبی بالا از چیلر تراکمی هواخنک باید استفاده کنیم و یا در شهرهای با سختی آب بالا و یا کم آب نمی توان از چیلرهای تراکمی آب خنک استفاده کرد.
متراژ پروژه شما چقدر است؛ چیلر تراکمی با چه ظرفیتی نیاز پروژه شما را بر طرف می کند. این موضوع را باید متذکر شویم معمولاً در ظرفیت های پایین، از چیلر هوا خنک استفاده می کنند.
آیا فضای موتورخانه داریم یا نه؟ اگر برای ساختمان فضای موتورخانه را در نظر گرفته باشیم می توان از چیلر آب خنک استفاده کرد وگرنه باید از چیلر تراکمی هواخنک که بر روی بام یا در فضای باز نصب می گردد استفاده کنیم.
 این ها و نکاتی از این دست می تواند بر انتخاب نوع چیلر تاثیر گذار باشند که باید به آنها توجه کنیم.




--------¤-------------------------------------------------------

|2- ظرفیت چیلر 
  برای انتخاب چیلر مناسب و بهینه باید محاسبات دقیق بار برودتی ساختمان یا سیستم مورد استفاده صورت پذیرد. در صورتی که این مرحله، به درستی انجام نشود احتمال خرید چیلر با  ظرفیت کمتر و یا بیشتر وجود دارد که هر دو می تواند آسیب جبران ناپذیری را به کارفرما تحمیل نماید؛ پس باید به خوبی به این نکته توجه کنیم که محاسبه دقیق ظرفیت چیلر، یکی از نکات مهم و تاثیرگذار بر قیمت چیلر است.

---------------¤------------------------------------------------

|3- چیلر زیر صفر یا بالای صفر 
  در صنایع مختلف از جمله صنعت پتروشیمی و پالایشگاه ها، صنایع شیمیایی، دستگاه های تزریق پلاستیک، صنایع داروسازی و ... برای خنک کاری دستگاه و قالب ها و یا محصولات تولیدی در برخی موارد احتیاج به آب با دماهای زیر صفر داریم که این نیاز توسط چیلر ها برآوره می شود؛ به این نوع از چیلر ها، چیلرهای زیر صفری گویند. درصورت استفاده از چیلر های زیر صفر به دلیل جلوگیری از یخ زدگی آب و آسیب رسیدن به سیکل تبرید از ترکیب آب و ضد یخ استفاده می شود.

یک نکته قابل توجه برای کاربری های مسکونی و به طور کلی تهویه مطبوع این است که از چیلرهای بالای صفری استفاده می کنیم.

| چیلرهای ساخته شده برای تهویه مطبوع با چیلرهای ( زیر صفر ) ساخته شده برای فرایندهای خنک سازی دستگاه (قالب ها) و محصولات تولیدی دارای ویژگی های متفاوتی هستند که بر قیمت آن تاثیر گذار هستند.

----------------------¤-----------------------------------------

|4- نوع کمپرسور 
 کمپرسورهای مورد استفاده در چیلرهای گروه صنعتی تهویه کارمانیا دنا به سه گروه زیر دسته بندی می شوند. هر کدام از کمپرسورها دارای شرایط،کارایی و کارد کرد های متفاوتی می باشند که به تبع روی قیمت چیلر تاثیر گذار هستند.

کمپرسور پیستونی (رفت و برگشتی)
نحوه عملکرد کمپرسورهای پیستونی

| کمپرسور رفت و برگشتی یک ماشین با جابجایی مثبت است که از یک پیستون برای فشرده سازی گاز و رساندن آن در فشار بالا استفاده می کند.فشرده سازی درون سیلندر به صورت یک چرخه چهار قسمتی رخ می دهد که با هر پیشروی و عقب نشینی پیستون ( دو ضربه در هر چرخه ) رخ می دهد. چهار قسمت چرخه عبارتند از فشرده سازی، تخلیه، انبساط و جذب.

 



کمپرسور اسکرال (حلزونی)
نحوه عملکرد کمپرسورهای اسکرال

|کمپرسور اسکرال در واقع از دو مارپیچ تشکیل شده است. یک مارپیچ در حال حرکت است، در حالی که مارپیچ دوم ثابت است (متصل به بدنه کمپرسور). مارپیچ در حال چرخش نیز به میل لنگ کمپرسور متصل است.

| در نتیجه حرکت مارپیچ، بین دو مارپیچ گاز مبرد حبس می شود. از کناره مارپیچ گاز وارد می شود و به سمت مرکز مارپیچ ها حرکت می کند، جایی که گاز فشرده تخلیه می شود. با حرکت گاز به داخل محفظه داخلی کوچکتر، دما و فشار آن افزایش می یابد. بنابراین فشار تخلیه مطلوب با حرکت مارپیچ های کمپرسور به دست می آید.

کمپرسور اسکرال

 

|کمپرسورهای اسکرال کاملا هرمتیک هستند ( در پوسته کمپرسور که معمولا یک پوسته فولادی جوش داده شده استوانه ای است ) محصور شده اند.

کمپرسور اسکرو (مارپیچی)
|نحوه عملکرد کمپرسورهای اسکرو

 اصل کار کمپرسور اسکرو از نوع جابجایی مثبت است. مقدار معینی از گاز مبرد در یک محفظه فشرده سازی محبوس شده و فضای اشغال شده از نظر مکانیکی کاهش می یابد و باعث افزایش فشار در تخلیه می شود.

  در داخل کمپرسور، مجموعه ای از روتورهای نر و ماده وجود دارد. آنها به گونه ای طراحی شده اند که با هم هماهنگ هستند و گاز مبرد را به دام می اندازند. روتور نر دارای لوب های محدب و روتور ماده دارای حفره های مقعر است. به این ترتیب، آنها می توانند بدون لمس به یکدیگر متصل شوند تا به فشرده سازی برسند.

 



 

  بر خلاف کمپرسورهای پیستونی که از همان اصل فشرده سازی استفاده می کنند، کمپرسور اسکرو مجهز به سوپاپ نیست. به این ترتیب، می تواند با سرعت شفت بالا کار کند و هیچ تلفات مکانیکی یا حجمی برای ایجاد عدم تعادل وجود ندارد. این بدان معناست که فناوری اسکرو می تواند میزان جریان زیاد را با طراحی جمع و جور و صرفه جویی در فضا ترکیب کند.

---------------------------------------------¤------------------

|5- فن های کندانسور به کار رفته در چیلر هوا خنک
 گرمایی که از کندانسورها به علت تبادل حرارت مبرد ایجاد شده است توسط فن های آکسیال که به روی چیلر نصب شده اند به خارج از محیط ریخته می شوند؛ که همین امر باعث تبدیل مبرد از حالت گاز پر فشار به مایع پرفشار می گردد .

  البته تعداد فن ها و همچنین حجم جریان هوایی که از آنها خارج می شود بر اساس ظرفیت چیلرها متغیر است .

 فن هایی که گروه صنعتی تهویه کارمانیا دنا برای چیلرهای تراکمی هواخنک استفاده می کند از سه مارک زیر می باشد .

فن دمنده ایران
فن EBM آلمان
فن زیلابگ چین
----------------------------------------------------¤-----------

|6- برند قطعات برقی تابلو برق چیلر
 قطعات برقی که در تابلو برق یک چیلر تراکمی استفاده می کنیم همگی از مارک های معروف و معتبر در صنایع می باشند.

زیمنس
اشنایدر
هیوندای
|در یک تابلو برق چیلر تراکمی ما از قطعات برقی و کنترل های زیراستفاده می کنیم .

کنترلر فرمان یا PLC
کلید اتوماتیک
 فیوز
کنترل بار ( رله اضافه جریان سه فاز )
بی متال ( رله حرارتی )
کلید حرارتی ( کلید محافظ موتور )
تایمر 
کلید قطع و وصل (کلیدهای قدرت )
ترمینال
کابلشو ( سرسیم – وایر شو )
ترموستات تابلویی
فن تابلویی
کنتاکتور
---------------------------¤------------------------------------

|7- برند قطعات سیکل تبرید 
  سیکل تبرید تراکمی یکی از چرخه های ایجاد سرمایش یا انتقال حرارت است که در این سیکل مبرد دچار تغییر فاز می شود. بطور عمده سیکل تبرید تراکمی در سیستم های تهویه مطبوع منازل مسکونی، کارخانه های تولید مواد غذایی و آشامیدنی، پالایشگاه های نفت و گاز، کارخانه های پتروشیمی، خودروها و .... استفاده می شود .

گروه صنعتی تهویه کارمانیا دنا از قطعات سیکل تبرید با برندهای دانفوس، کستل، کرل و GMC  استفاده می نماید .

--------------------¤-------------------------------------------

|8- کنترلرهای مورد استفاده در چیلر
  ما از کنترل کننده ها در چیلرهای تراکمی برای کنترل و مدیریت سیکل تبرید، حفاظت و ایمنی بیشتر تابلو برق، تنظیم بار برودتی ( کنترل ظرفیت در اسکرو)، کنترل روشن و خاموش شدن کمپرسورها، اعلام کامل خطاها به صورت نوشتاری، حفاظت دقیق از موتورها و سیم پیچ ها و انواع قابلیت های هوشمندانه از جمله انتقال اطلاعات با پروتکل ارتباطی مدباس، انواع تنظیمات دقیق جهت ذخیره انرژی و راندمان بهتر و حذف قطعات مکانیکی برای دقت بالاتر و کاربری ساده تر استفاده می کنیم .

| کنترل کننده های که ما در تولیدات خود استفاده می کنیم از برندهای زیر هستند.

LOGO زیمنس
میکروپروسسور کرل یا دانفوس
PLC کرل یا دانفوس
-----------------¤----------------------------------------------

|9- انتخاب نوع مبرد
  همانطور که می دانید چیلر ها کار سرمایش ( حذف گرما ) آب یا هر سیال دیگری را بر عهده دارند و ما این سیال سرد ( مانند آب سرد ) را برای تهویه مطبوع و یا برای خنک کاری دستگاه یا محصولات تولیدی استفاده می کنیم. نحوه استفاده و کاربرد چیلر ها بر اندازه کندانسور ها و نوع مبرد ( گاز ) انتخابی ما تاثیر گذار است. ما از مبرد ها برای سرد کردن یا جذب گرما از یک فضا استفاده می کنیم. درحال حاضر انواع مختلفی از مبرد ها برای جذب گرما وجود دارد. عملکرد مبردها بر اساس قوانین ترمودینامیکی ( تغییر فاز برای تبدیل گاز به مایع و یا بالعکس ) می باشد. 

|ما بنا به نیاز هر چیلر یکی از مبردهای  R-22.R-407cو یا R-134 برای دستگاه چیلر انتخاب می کنیم. گروه صنعتی تهویه کارمانیا دنا بطور معمول با توجه به منطقه جغرافیایی و درخواست کارفرما از مبردهای ذکر شده زیر استفاده می کنیم.

R-22
R-407c
R-134a
-------------------¤--------------------------------------------

|10-انتخاب نوع شیر انبساط
 یکی از اجزای مهم در سیستم های تهویه مطبوع می باشد. این قطعه در صنعت تهویه بین کندانسور و اواپراتور قرار دارد و وظیفه مهم آن کنترل میزان مبرد آزاد شده به داخل اواپراتور می باشد. مقدار مبرد آزاد شده بر اساس میزان بار برودت مورد نیاز  توسط شیر انبساط قابل کنترل می باشد. ما در سیستم های تهویه از دو نوع شیر انبساط زیر استفاده می کنیم.

شیر انبساط مکانیکی
شیر انبساط الکترونیکی
-----------------¤----------------------------------------------

|11-کیفیت ساخت دستگاه
  گروه صنعتی تهویه کارمانیا دنا جزء با سابقه ترین شرکت های تولید کننده چیلرهای تراکمی می باشد و پس از صدور پیش فاکتور از کلیه کسانی که تمایل به بازدید دارند دعوت بعمل می آورد تا از کارخانه و کیفیت ساخت دستگاه و قطعات مورد استفاده بازدید کنند.
 چیلرهای این مجموعه از قطعات اصلی و با کیفیت استفاده کرده و تمامی مراحل طراحی و ساخت و تست ها زیر نظر مهندسین با تجربه این شرکت صورت می پذیرد.
  برای اینکه خیالتون راحت باشه که چیلر خوبی خریدید حتما از کارخانه ما بازدید کنید. ما خوشحال میشیم ببینیمتون.

-----------------¤----------------------------------------------

|12-سود دستگاه
 بیشتر شرکت های فروشنده چیلر معمولا به صورت واسطه عمل می کنند و روی قیمت تمام شده چیلر تاثیر بسزایی دارند. گروه صنعتی کارمانیا دنا تولید کننده چیلر های تراکمی و هواساز ها و سایر دستگاه های تهویه مطبوع است و این امکان را برای مشتری فراهم می آورد تا به صورت مستقیم از کارخانه خرید کنند و همچنین استراتژی این مجموعه بر این است که با کمترین حاشیه سود و بالاترین کیفیت دستگاه های خود را عرضه کند.

-------------------------------¤--------------------------------

 ما بیش از 15 سال است که تولید کننده انواع چیلر تراکمی هستیم در صورتی که برای خنک کاری دستگاه تزریق پلاستیک خود نیاز به دستگاه چیلر دارید می توانید با ما تماس بگیرید.
 ما برای انتخاب یک چیلر مناسب خدمات زیر را به شما ارائه می دهیم .
1- مشاوره 
2- طراحی و محاسبه ظرفیت 
3- تولید و فروش 
4- گارانتی قطعات  تا دوسال 
5- خدمات پس از فرو ش تا 10 سال
6- تعامل در پرداخت مبلغ چیلر 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد