جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

5 چای شگفت انگیز اما ناشناخته

 

چای یکی از نوشیدنی‌های بسیار محبوب در دنیا است و پزشکان نیز به خوردن آن همیشه توصیه می‌کنند؛ چای‌های بسیار زیادی در دنیا وجود دارد که می‌توانید از هر کدام از آن‌ها بهره ببرید.

با خواص چای‌های معمولی که بسیار زیادی در دسترس هستند، آشنا هستید و بهتر است تا با خواص چای‌هایی که کمتر می‌شناسید آشنا شوید؛ در این مطلب نگاهی داریم به چند چای بسیار عالی اما ناشناخته که در عطاری‌ها می‌توانید آنها را پیدا کنید.

برگ‌های تمشک قرمز: این چای بیشتر در دوران حاملگی مصرف می‌شود، اما مصرف آن برای افراد دیگر نیز مفید است‌؛ برگ‌های آن حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی متنوع است که به آسانی در آب گرم آزاد می شود؛ برگ‌های آن خاصیت خنک کننده و تصفیه کننده دارد.

چای قره‌قات: با این گیاه شاید آشنایی نداشته باشید، میوه این گیاه از نوع سته است و پس از رسیدن کامل به اندازه نخود شده و حاوی آب بنفش رنگی است، برای دم کردن چای باید به این نکته توجه کنید.

به 5 گرم از خرد شده میوه‌ها یک لیوان آب سرد می‌افزاییم، آن گاه حدود 10 دقیقه می‌گذاریم بماند و سپس آن را به حد جوش می‌رسانیم و باز هم مدت 10 تا 15 دقیقه به حال خود می‌گذاریم و گرما گرم صاف می‌کنیم.

ضد چسبندگی پلاکت‌ها، ضد شکنندگی عروق مویینه، ضد ویروس تبخال، ضد التهاب، ضد اکسیدان، ضد تب، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد زخم‌های گوارشی، ضد قارچ، ضد ویروس، قابض، محرک گردش خون، محافظ کلاژن، ادرار آور، محرک سیستم ایمنی بدن، کاهش دهنده چربی خون و گشاد کننده رگ‌ها.

چای رزماری: علاوه بر این که منبع عالی ویتامین E است، چای آن در برطرف کردن بیماری ها مفید است؛ دم کرده رزماری عملکرد کلیه و کبد را بهبود می‌بخشد و انواع سردردها را نیز برطرف می‌کند.

چای رزماری، برای درمان سرماخوردگی، سردرد، اختلال عصبی، تسکین درد عضلات و آرامش عصب مؤثر است؛ از آن جا که این گیاه خاصیت ضد باکتریایی دارد، پارچه آغشته به چای این گیاه را به زیر بغل بمالید تا بوی نامطبوع از بین برود.

چای زنجبیل: زنجبیل مانند فلفل قرمز طعم تندی دارد؛ مصرف آن به افرادی که تب خال یا زخم معده دارند توصیه نمی‌شود؛ زنجبیل منبع عالی ماده معدنی لازم و ویتامین است و برای درمان بیماری‌های متعدد از جمله ناراحتی‌های گوارشی، نامنظم بودن عادت ماهانه، اختلالات و ناراحتی‌های دفع روده‌ای مفید است.

چای برگ ژینکو: در بسیاری از اقوام، مصرف برگ این درخت از هزاران سال پیش رایج بوده است؛ نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که این چای عملکرد گردش خون را بهبود می‌بخشد و کلسترول را کاهش می‌دهد؛ به تازگی نیز مشخص شده است که این گیاه از بدن در برابر اشعه محافظت می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد