جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

حمیده خیرآبادی درگذشت

 

حمیده خیرآبادی (نادره) شب گذشته (30 فروردین) در سن 86 سالگی براثر کهولت سن درگذشت. وی تاکنون در بیش از 150 فیلم سینمایی بازی کرده است. مراسم خاکسپاری این هنرمند صبح امروز(31 فرودین) در بهشت زهرا برگزار شد.

ادامه مطلب ...

تاریخچه خودروی بوگاتی

 

در سنین جوانی Ettore Bugati استعداد قابل توجهی در طراحی اتومبیل از خود نشان داد.او در سال 1881 در شهر میلان ایتالیا به دنیا آمد.

ادامه مطلب ...

چند توصیه برای تلفن‌های همراهی که در آب می‌افتند

 

آب و محصولات الکترونیکی به‌ویژه رایانه‌های جیبی یا تلفن‌های همراه هیچ سازگاری با یکدیگر ندارند، پس می‌توان تصور کرد در صورتی که این دستگاه‌ها به‌طور تصادفی در آب بیفتند چه اتفاقی ممکن است رخ دهد.

ادامه مطلب ...

ده مهندس برتر تمام دورانها

 

مهندسان افرادی هستند که دنیای مدرن پیرامون ما را ساخته اند. هر وسیله ای که اکنون در دست شماست زمانی وجود نداشته ولی یک فکر و ایده یک یا چند نفر همراه با نبوغ منجر به طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته امروز شده است. اما اگر بخواهیم ارزش کار مهندسان را بررسی کنیم آن را با چه معیاری می سنجیم؟ آیا تا به حال فکر کرده اید بزرگترین مهندسان تاریخ چه کسانی بوده اند؟ این همان چیزی است که در این مقاله مهمان یاد بگیر دات کام خواهید بود. در اینجا ما 10 مهندس برتر تاریخ را به صورت معکوس از دهم تا اولین آنها بررسی می کنیم.

ادامه مطلب ...

کتاب قزوین گردشگاهی برای تمام فصول

این شهر در زمان شاه تهماسب صفوی پایتخت ایران بوده‌است. اولین خیابان ایران (خیابان سپه) در قزوین احداث شد. آب انبار سردار بزرگ‌ترین آب انبار تک گنبدی جهان در قزوین می‌باشد.

ادامه مطلب ...