جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

اطلاعات جامع در خصوص زنت صنعتی

یکی دیگر از سیستم های تهویه مطبوع دستگاه زنت صنعتی می باشد. این سیستم در فصل تابستان عملکردی شبیه به کولر آبی و در فصل زمستان عملکردی شبیه به هواساز دارد. در دستگاه زنت صنعتی همانند کولر آبی البته با کمی تغییرات، بستری مرطوب در مسیر ورودی هوا قرار گرفته و هوای خشک خارج در تابستان را به هوای مطلوب تبدیل می کند. همچنین در فصل زمستان دقیقا شبیه به یک هواساز عمل می کند و با استفاده از کویل آبگرم که از طریق موتورخانه مرکزی یا پکیج تغذیه می شود عملیات گرمایش را به خوبی انجام می دهد.

  

 استفاده از این سیستم تابع دما و رطوبت نسبی هوای خارج است که در شرایط هوای خشک با راندمان بالاتری کار می کند. در این سیستم امکان کنترل درجه حرارت و رطوبت نسبی و میزان هوا وجود نداشته و این تغییرات تابع مستقیم تغییرات شرایط هوای خارج است. بزرگترین مزیت این سیستم پایین بودن هزینه اولیه نصب و بهره برداری می باشد.

در سیستم زنت صنعتی در فصل تابستان به صورت صد در صد هوای تازه (Full Fresh) از هوای بیرون تغذیه می کند و در فصل زمستان به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی بوسیله کانال برگشت از فضای داخل سالن تغذیه می کند و در صورت نیاز درصدی هوای تازه با این هوای برگشتی مخلوط می گردد.

زنت های صنعتی در ظرفیت های  5000CFM الی 50.000CFM ساخته می شوند.


زنت صنعتی

اجزای به کار رفته در زنت صنعتی

اجزای به کار رفته و جنس قطعات، بر قیمت زنت صنعتی تاثیر بسزایی دارند. در هنگام خرید زنت صنعتی باید تمام جزئیات از جمله ظرفیت دستگاه زنت، نوع فن و برند فن، الکتروموتور، ظرفیت حرارتی کویل گرمایشی و بسیاری از موارد دیگر را بررسی نماییم. در ادامه با بخشی از قطعات به کار رفته در زنت صنعتی آشنا می شویم.


• فن دستگاه زنت: دستگاه زنت صنعتی دارای فن برای ارسال هوای ورودی می باشد. با توجه به افت فشار که حاصل تجهیزات به کار رفته در زنت و یا طول کانال کشی می باشد؛ از فن فوروارد در افت فشارهای کم و یا بکوارد در افت فشارهای بالا استفاده می کنیم. برند فن های مورد استفاده معمولا دمنده یا نیکوترا می باشد.


• الکتروموتور: تجهیز بعدی که نقش بسیار حیاتی در دستگاه زنت دارد الکتروموتور می باشد. الکتروموتور دستگاهی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. انتقال قدرت الکتروموتور به فن توسط تسمه های V شکل صورت می پذیرد. در دستگاه های زنت صنعتی از الکتروموتورها با برندهای موتوژن و الکتروژن استفاده می شود.


• پمپ سیرکولاسیون: برای گردش آب در درون زنت از پمپ های کفکش با برندهای لئو یا پمپیران استفاده می شود.


• فیلتر آلومینیوم: در دستگاه زنت صنعتی از فیلتر های آلومینیوم جهت جلوگیری از ورود ذرات استفاده می شود. فیلترهای آلومینیومی به صورت 5 لایه و قابل شستشو می باشند.


• کویل گرمایشی: جهت گرمایش در فصل زمستان از کویل گرمایشی با تعداد ردیف 2 و 8 فین در اینچ استفاده می گردد.


• پدهای سلولزی: دستگاه دارای دو ردیف پد سلولزی مشبک جهت تهویه تابستانی می باشد. پد سلولزی یک صفحه ضخیم موج دار در اندازه های مختلف است. غالبا از جنس کاغذ کرافت می باشد. کاغذ کرافت از کنف و درخت کاج و بامبو ساخته می شود. بازده پدهای سلولزی حدود 12 درصد بیشتر از پوشال است.


• دمپر: جهت کنترل جریان هوا در دستگاه زنت صنعتی از دمپرها استفاده می شود. باز و بسته کردن و همچنین کنترل میزان جریان هوا توسط دمپر صورت می پذیرد. دمپرهای ساخت این شرکت از نوع OPPOSITE BLADE و از جنس آلومینیوم می باشد.


• بدنه دستگاه: از جنس گالوانیزه با ضخامت خارجی 1.25 میلی متر و ضخامت داخلی 0.6 میلی متر می باشد که با رنگ اپوکسی پوشش داده شده است. همچنین ضخامت تشت دستگاه 2 میلی متر می باشد.


• ستون بندی دستگاه: از مقاطع پروفیل بسته آلومینیوم طرح AROSIO ایتالیا سایز 50 و تولید شده به روش اکسترود و قطعات گوشه (Corners) متناسب با ساختار پروفیل های آلومینیومی با قابلیت مونتاژ و دمونتاژ آسان می باشد.



اجزای به کار رفته در زنت صنعتی

زنت صنعتی برای چه پروژه هایی مناسب می باشد؟

دستگاه زنت صنعتی برای سرمایش و گرمایش سالن های ورزشی، سالن های همایش، سوله های تولید، انبارها، کارخانه ها و غیره مناسب می باشد. این دستگاه بدلیل قیمت پایین تر نسبت به چیلر و هواساز و یا روفتاپ پکیج و همچنین مصرف برق پایین مورد استقبال در حوزه صنعت قرار گرفته است. سوالی که بسیاری از مشتریان می پرسند استفاده از دستگاه زنت در پروژه های مسکونی می باشد؛ دستگاه زنت به دلیل اینکه از لحاظ دمایی تابع شرایط خارجی می باشد و کنترل دقیقی نمی توان روی آن داشت و همچنین عدم زون بندی اتاق ها و اختصاصی بودن هر اتاق از لحاظ دمایی پیشنهاد خوبی برای این نوع پروژه ها نمی باشد و افرادی که از این سیستم برای آپارتمان های خود استفاده کرده اند نسبت به این کار رضایت ندارند.


دستگاه زنت برای چه نوع آب و هوایی مناسب است؟

سرمایش دستگاه زنت صنعتی در فصل تابستان به صورت تبخیری می باشد، به همین دلیل در شرایط آب و هوایی شرجی و مرطوب مانند شهرهای شمالی کشور دارای بازدهی بسیار پایین بوده و مناسب نیستند. بهترین شرایط آب و هوایی برای این دستگاه شرایط معتدل و گرم و خشک می باشد.


تفاوت بین زنت و ایرواشر

دستگاه زنت و ایرواشر در فصل زمستان دقیقا مشابه یکدیگر عمل کرده و با استفاده از کویل گرمایشی نصب شده و عبور هوا از روی آن اقدام به گرم کردن هوای عبوری می کند. تفاوت این دو دستگاه در کارکرد سرمایشی آنها می باشد. در ایرواشرها از یک سری نازل که تعداد آنها با توجه به کلاس بندی ایرواشر متفاوت هستند به منظور پاشش آب در محفظه ایرواشر استفاده می شود؛ هوای ورودی از بیرون از این محفظه عبور کرده و دمای آن کاهش می یابد. در دستگاه زنت از محفظه ایرواشر و نازل ها استفاده نمی شود، بلکه از یک سری پد سلولزی که روی آن توسط آب خیس می شود استفاده می شود و بقیه مراحل مانند ایرواشر می باشد. ایرواشرها راندمان بالاتری نسبت به زنت های صنعتی دارند و دردسرهای تعویض پدهای سلولزی را ندارند.


محل نصب زنت

دستگاه زنت باید در نزدیک ترین فضا به محل مورد تهویه در هوای آزاد نصب گردد و سپس توسط کانال کشی به هوای سرد یا گرم به فضای مورد نظر انتقال پیدا می کند. برای جلوگیری از پرت انرژی در فصل زمستان کانال های بیرون از ساختمان باید دارای عایق مناسب باشند. در صورت فاصله زیاد بین دستگاه و فضای مورد تهویه باید با سازنده در این مورد صحبت کرد تا از فن مناسب برای زنت استفاده نماید. در مورد ظرفیت دستگاه و سایزینگ کانال ها می توانید با کارشناسان ما در گروه صنعتی تهویه کارمانیا دنا مشورت کنید تا انتخابی درست داشته باشید.


مزایا و معایب زنت

مزایا:

- سرمایش و گرمایش در یک واحد مستقل جمع شده اند.

- نیاز به سیستم کمکی دیگری ندارد.

- مصرف انرژی بسیار کم

- قیمت بسیار مناسب در مقایسه با روفتاپ پکیج و چیلر و هواساز

- تعمیر و نگهداری آسان

- مناسب برای آب و هوای گرم و خشک

- تامین هوای تازه سوله

- رطوبت زنی در فصل زمستان


معایب:

- عدم کنترل دقیق دما و هوای خروجی

- عدم کنترل میزان رطوبت

- عدم زون بندی هر فضا

- عدم استفاده در مناطق با رطوبت بالا 

- برای پروژه های مسکونی مناسب نیستند.


فروش زنت صنعتی

گروه صنعتی تهویه کارمانیا دنا از تولید کنندگان معتبر و بزرگ در صنعت تهویه مطبوع می باشد. از جمله دستگاه های تولیدی این مجموعه چیلر تراکمی آب خنک، چیلر تراکمی هواخنک، ایرواشر، زنت، روفتاپ پکیج و هواساز هایژنیک و معمولی می باشد. این مجموعه فروش کلیه دستگاه ها به صورت مستقیم و بدون واسطه از جمله فروش زنت صنعتی  را انجام می دهد. از تمامی مشتریان عزیز که نیاز به اطلاعات بیشتر و یا قصد خرید سیستم های تهویه مطبوع را دارند دعوت بعمل می آید تا از کارخانه ما واقع در شهرک صنعتی صفادشت بازدید نمایند تا هم با طریقه عملکرد دستگاه ها آشنا شوند و هم خیالشان از بابت کیفیت راحت شود. روی ما حساب کنید.

 

قیمت زنت صنعتی

با توجه به مطالب ارائه شده متوجه شده اید زنت دستگاهی چهار فصل بوده و به درستی می تواند تامین کننده هوای گرم و سرد برای محیط های صنعتی باشد .

اگر توجه دقیقی به ساختار دستگاه زنت صنعتی داشته باشیم به خوبی متوجه این امرمی شویم که این دستگاه دارای ساختار ساده ای می باشد؛  که با توجه به نیاز مشتری و فضایی که در اختیار دارد می توان آنرا به صورت عمودی یا  افقی طراحی، ساخت و تولید نمود. 


باید بگوییم قیمت زنت به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند: 

1- ظرفیت دستگاه زنت 

2- کاربرد آن

3- قطعات به کار رفته در آن 

با در نظر گرفتن پارامتر های بالا بازهم این نکته را باید متذکر شویم قیمت تمام شده زنت از سیستم های مانند هواساز، چیلر و ... به مراتب کمتر است.


مشاوره در خصوص خرید زنت صنعتی 

اگر شما به این جمع بندی رسیده اید که باید برای تامین سرمایش و گرمایش فضای صنعتی خود از زنت صنعتی استفاده کنید این نکته را مد نظر داشته باشید، که میزان ظرفیت این دستگاه به درستی تعیین و طراحی دقیقی داشته باشد؛  چرا که میتوان گفت تعیین دقیق ظرفیت و طراحی دستگاه زنت رابطه مستقیمی بر میزان قیمت تمام شده این دستگاه دارد. پس لازم است قبل از خرید این دستگاه با مشاوران و اهل فن در این زمینه مشورت های لازم را داشته باشید.

 

حمایت از تولید کنندگان سیستم های تهویه

وقت آن رسیده که درد و دلی با مصرف کنندگان بکنم. تولید کنندگان ایرانی نیازمند حمایت شما هستند. حمایت مصرف کنندگان از تولیدات داخلی باعث رونق بازار، رقابت سازنده، فعال شدن هر چه بیشتر چرخ صنعت، ایجاد انگیزه سازنده در ارائه کالا و خدمات بهتر، بهبود وضعیت اشتغال و کارآفرینی برای خیل عظیمی از جوانان و نیروهای تحصیلکرده کشورمان و در نهایت حمایت از کارگر ایرانی و در نهایت بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است.

در مقابل گروه صنعتی تهویه کارمانیا دنا وظیفه خود می داند که محصولی با کیفیت بالا و قابل رقابت با محصولات خارجی با قیمت مناسب و خدمات عالی ارائه دهد. برای اینکه به درستی حرف ما پی ببرید می توانید از محصولات ما در خط تولید بازدید نمایید و سپس تصمیم به خرید بگیرید. ما تمام تلاش خود را می کنیم.


منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد