جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

احتمال افزایش تعطیلات عید فطر در ایران

 

ظهر امروز طرحی با عنوان ” طرح اختیار دولت برای کاهش ساعت کاری در ماه رمضان و افزایش تعطیلات عید فطر“ در دستور کار مجلس قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، از آنجا که این طرح در راستای منویات دولت بود، انتظار می‌رفت که طراحان نیز از حامیان دولت باشند. اما محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون اقلیت به عنوان طراح آن سخن گفت.
تابش به عنوان طراح این طرح، هدف از ارائه آن را همدلی بیشتر قوا و تنظیم روابط بر اساس قانون دانست و افزود: با واقعیاتی که در قوه مجریه جاری است باید واقع‌بینانه برخورد کنیم. دولت همه ساله اقدام به کاهش ساعت کاری در ماه مبارک رمضان می‌کند که کار پسندیده‌ای است اما با برخی نصوص قانونی مغایرت دارد.
به گفته وی با این طرح، ایراد هیات تطبیق قوانین و دیوان عدالت مرتفع میِ‌شود و گرنه پرونده مدیران اجرایی به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع خواهد شد.
نماینده اردکان با بیان اینکه تعطیلات عید فطر متناسب با اهمیت و جایگاه آن در کشور اسلامی نیست، از تعطیلات فطریه در کشورهای اسلامی از یک هفته تا 16 روز خبر داد و افزود: این تعطیلات به تجدید قوای مردم منجر می‌شود و همگرایی بیشتری با کشورهای مسلمات ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه در سال همت مضاعف نمی‌توان به تعطیلات افزود، ادامه داد: با تعاملی که با نمایندگان جناح‌های مختلف صورت گرفت، قرار بر این شد تا تعطیلات عید فطر دو روز در نظر گرفته شود و در عوض تعطیلات 15 خرداد و 29 اسفند حذف شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد