جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

خنثی شدن حمله تروریستی به جام جهانی

 

سخنگوی عملیات بغداد با اعلام دستگیری دو تن از رهبران برجسته‌ی گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق"، وعده داد که نیروهای امنیتی این کشور هرچه سریع‌تر این گروه را سرکوب کنند.

به گزارش ایسنا، قاسم عطا، سخنگوی طرح عملیاتی بغداد، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که گروه اطلاعاتی تشکیل شده برای تحت پیگرد قرار دادن عناصر تشکیلات القاعده، وعده داده که دوران حکومت ابوبکر البغدادی، رهبر جدید گروه "دولت اسلامی عراق" و دیگر رهبران این گروه همانند دوره‌ی ابوعمر البغدادی و ابوایوب المصری کوتاه باشد.

وی افزود: استراتژی جدید القاعده تغییر اسامی و تکیه بر تروریست‌هایی از رهبران عرب این گروه است.

عطا ادامه داد: اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، نشان می‌دهد آنها پس از کشته شدن رهبرانشان به دلیل بحران مالی در مخمصه قرار گرفتند، هرچند که همچنان برخی شاخه‌های آنها شبه فعال هستند.

این مقام عراقی با اشاره به این که گروه اطلاعاتی تشکیل شده، اطلاعاتی در خصوص فعالیت‌های این تشکیلات دارد، خاطر نشان کرد: رهبران جدید القاعده نیز یکی پس از دیگری به دست نیروهای امنیتی گرفتار می‌شوند و ما اطلاعاتی در خصوص شخصیت‌های حقیقی آنها در اختیار داریم.

قاسم عطا همچنین تصاویری از دو رهبر بلند پایه‌ی تشکیلات القاعده را که اخیرا توسط نیروهای عراقی دستگیر شده‌اند نمایش داد که یکی از آنها سعودی و دیگری الجزایری بودند.

تروریست اول که "عبدالله عزام صالح مسفر القحطانی" نام دارد، در عربستان سمت ستوان داشته و سال 2004 وارد عراق شده است و اکنون پست مسئول امنیتی در تشکیلات القاعده در بغداد را در اختیار دارد.

وی افزود: این تروریست با هماهنگی ایمن الظواهری، مرد شماره‌ی دو القاعده، برای حمله‌ی تروریستی به آفریقای جنوبی در جریان برگزاری جام جهانی 2010 طرح ریزی می‌کرده است. وی همچنین در بسیاری از حملات تروریستی علیه هتل‌های بغداد، حملات علیه عتبات عالیات در نجف و کربلا و دیگر مناطق عراق نیز دست داشته است.

عطا افزود: اما تروریست دوم "طارق حسان عبدالقادر" معروف به "ابویاسین الجزائری"، در سال 2005 وارد عراق شده و مسئول نظامی تشکیلات القاعده در الکرخ است. وی در حمله به وزارت خارجه‌ی عراق در اوت گذشته و بسیاری از حملات و همچنین عملیات‌ سرقت از صرافی‌ها دست داشته و مسئول سرقت‌ها در تشکیلات القاعده در بغداد بود.

به نوشته‌ی روزنامه‌ی فرامنطقه‌ای ‌القدس العربی، وی گفت: تشکیلات القاعده از بحران‌های شدید رنج می‌برد و برای همین برای جبران کمبودهایش به سرقت روی آورده است.

این در حالی است که همزمان با اعلام دستگیری رهبر سعودی تشکیلات القاعده در عراق که برای حمله تروریستی در آفریقای جنوبی همزمان با برگزاری جام جهانی 2010 طرح ریزی می‌کرد، تشکیلات امنیتی آفریقای جنوبی تحقیقاتی را در خصوص این مساله آغاز کرده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 29 اردیبهشت 1389 ساعت 00:56 http://www.mozhgan.blogsky.com

من که نمیرم دیگه آفریقا
خیلی اوضاع خرابه مسکی

دیگه سر نمیزنی
بیا دلمون واست تنگه

موفق و پیروز دوست گلم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد