جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

چاره ای برای جوش صورت و جوش غرور

 

خیلی ساده باید از شر این مورد خلاص بشید.

طب سنتی و تغذیه در خیلی موارد بهتر از طب جدید عمل میکنه. موارد زیر رو رعایت کنید تا به امید خدا صورت های صاف و خوشگلی داشته باشید:
موارد زیر رو تا یک هفته اجرا کنید و اگر نتیجه گرفتید بعد از یک هفته می تونید تعدیل کنید:
1) مصرف لبنیات و از جمله شیر رو در این یک هفته بسیار محدود کنید. این برای اونهایی هست که بعد از محدود کردن لبنیات پوستشون خوب بشه. پس با لبنیات مشکل دارند. بنابراین کلسیم بدنشون رو از راههای دیگه مثلا از سبزیجات و ... بگیرند.

نکته: مصرف سرانه شیر در کشورهای پیشرفته _ از نظر بهداشت و سلامت _ به سالانه 40 لیتر می رسه ، در ایران این رقم بسیار بسیار کمتر از 40 لیتر هست.....
2) کوچکترین ذره غذای سرخ کردنی مصرف نکنید و از نوع بخارپز استفاده کنید
موارد کمکی:
1) مصرف آب لیموی تازه(لیموی ترش) و میوه جاتی مانند پرتقال یا لیمو شیرین و ..
2) مصرف آب کمی بیشتر
بنابراین از خوردن انواع ساندویچ - چیپس - پفک - و...
+
غذاهای گرم و محرک مانند حلوا یا خرما هم پرهیز کنید.
بعد از چند روز یا یک هفته نتیجه کار خودتون رو ببینید. سپس می تونید در مورد رژیم غذایی خودتون تصمیم بگیرید

فکر نکنم باید ژنتیک رو مقصر بدونیم. ژنتیک اینجا مظلوم واقع شد. تغذیه عامل سلامت و بیماری در خیلی موارد هست. البته جوش صورت یا آکنه انواع مختلف داره و علاوه بر التهاب معمولا با عفونت همراه است ونیاز به مراجعه به پزشک داره. اگر مشکلتون حاد هست و با تغذیه و اینجور چیزها درمان نشد به پزشک مراجعه کنید.

ولی نکته ای که تو کتاب ها قبولش ندارن اما تو عمل دیده میشه همین مصرف چربی هاست...
تو کتاب های رفرانس پوست همیشه _ یا حداقل به تازگی_ به تحقیقاتی اشاره میشه که خوردن مواد غذایی چرب رو در افزایش جوش ها دخیل نمی دونن....ولی بصورت کلینیکی خیلی دیده شده که با کاهش مصرف چربی ها و اجیل این جوش ها اگر ریشه کن نشدن حداقل کمتر شدن ...
حالا کجای کار اشکال داره ...قطعا نیاز به بررسی های گسترده تر و حذف عوامل مخدوش کننده داره.....

می تونید از ماسکای طبیعی مثل لیموترش یا پوست خیار یا ماست و ... روی پوستتون استفاده کنید. ولی هر درمانی که استفاده میکنی رو باید به طور مداوم واسه چند ماه استفاده کنی تا تاثیر کنه...

قرصهای آکوتان Accutane بیشتر برای آکنه پلی کیستیک تجویز می شوند. برای کسانی که جوشهای قویی دارند که هیچ درمانی موثر نبوده.

واقعا یک معجزست و فوق العادست .کاملا جوشها میره و دیگه برنمی گرده یعنی در 90 درصد افراد هیچ بازگشتی برای جوش نیست و در اون 10 درصد هم جوش برمی گرده اما نه با شدت اولیه!!! در مورد عوارض مهم ترین عارضه ای که داره خشکی بیش از اندازه پوست صورت مخاط بینی گاهی خونریزی از بینی و لبها هم به شدت خشک میشه و باید مداوم از نرم کننده استفاده کرد بالا رفتن چربی خون هم از عوارض دیگش هست که با ازمایشهای منظم هردوماه یکبار چک میشه. در مورد هزینه هم الان در حال حاضر هر قرص رواکوتان که ساخت کارخونه رش سویس هست 1500 تومان بیمه 1000 تومنشو میده بدون بیمه هست که بقیش به عهده خودته .
البته ایزوترت و دکوتان دو قرص دیگه با همون ماده موثره یعنی ایزوترتینوئین هستن که به ترتیب ساخت کشور المان و فلاند هستن که از لحاظ قیمت از رواکوتان پایین ترن اما به همون نسبت اثربخشی کمتری دارن
راه حل دیگر: 2 دوره داکسی سیکلین  + روزی 2 بار شستشوی صورت با صابون ( آنتی باکتریال ) بعدش هم اریترومایسین
برای جای جوش ها از پماد آداپالن ( هر شب ) + چند دوره پیلینگ صورت (این دوره 6 ماه طول می کشید )
درمان گیاهی: برا پوست پر جوش بهتره آب گیاه کاکتوس رو بمالید تا یکی دو هفته خوب میشه.

نظرات 1 + ارسال نظر
آیسودا سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 22:35 http://www.irpersian.com

سلام
خیلی وبلاگ خوبی داری
اگه دوست داری امارت بالا بره بیا و سایتت را در موتور جستجوی ما ثبت کن!
برای اینکار کافیه سایت خودت را جستجو کنی آدرسشو! به همین راحتی!البته به مثال زیر توجه کن و کپیش کن و فقط آدرس سایت مارا عوض کن و بعد جستجو!!!



مثلا:
Site:www.irpersian.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد