جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

لندن

هنر و فرهنگ:

لندن محل برخی از جذاب‌ترین موزه‌ها و مجموعه آثار هنری جهان است.  ورود به تمامی موزه‌های زیر رایگان است! 

موزه انگلستان – یکی از مشهورترین موزه‌های جهان. موزه انگلستان محل نمایش مجموعه‌های گسترده از ماقبل تاریخ گرفته تا عصر جدید است.

موزه انگلستان – یکی از مشهورترین موزه‌های جهان. موزه انگلستان محل نمایش مجموعه‌های گسترده از ماقبل تاریخ گرفته تا عصر جدید است.

موزه تاریخ طبیعت – داستان زمین از آغاز شکل‌گیری آن تا نیروهایی که هنوز در شکل‌گیری آن موثر هستند.   اسکلت دایناسورها!

موزه علوم – یک موزه واقعی که علوم را از قرن نوزدهم تا زمان معاصر پوشش می‌دهد. از موتور بخار تا یک ماکت آپولو در این موزه نمایش داده شده است.

موزه دریایی ملی – این موزه پر از گنجینه‌ها و آثار هنری دریایی. این موزه گرینویچ تاریخچه دریانوردی در انگلستان را به هماره داستان‌هایی از نبردهای دریایی و نیز دریانوردان و سیاحان مشهور از جمله آدمیرال نلسون به تصویر کشیده است. 

نگارخانه ملی – این نگارخانه داری بیش از 2300 تابلوی نقاشی متتعلق به دوره 1230 تا 1900 است. این نگارخانه شامل تمامی مکاتب مهم نقاشی در اروپاست و شاهکارهای بسیاری از نقاشان مشهور در آن نصب شده است.

تیت مادرن – این موزه در یک نیروگاه برق بلااستفاده در ساحل رود تیمز واقع شده است. این نگارخانه فوق‌العاده در بردارنده هنر معاصر از سال 1900 تا زمان حال است و شامل آثار دالی، ماتیسه و پیکاسو است.

فراموش نکنید که از برج لندن، کاخ باکینگهام، بیگ بن، کلیسای سن پل و ستون نلسون که همه در نزدیکی یکدیگر واقع شده‌اند بازدید کنید.  

 

 

 زندگی در محیط باز

هشت پارک سلطنتی در لندن وجود دارد. یکی از این پارک‌ها پارک گرینویچ است که 5000 جریب از زمین‌های پایتخت را پوشش می‌دهد.  باغ‌های کنسینگتون از شهرت زیادی در بین مردم شهر برخوردار است و محوطه بازی یادبود دایانا شاهزاده ولز در آن واقع است.  پارک سن جیمز بزرگترین پارک سلطنتی دارزای دریاچه‌ای پر از غاز و پلیکان است و فیلم‌هایی همچون روز دیگری بمیر و آخرین امتیاز در آن فیلمبرداری شده است.   پارک گرینویچ که 20 دقیقه با کالج بلربیز لندن فاصله دارد چشم‌اندازهای زیبایی به لندن و رودخانه تیمز دارد.  این پارک جزء میراث جهانی و پناهگاه گوزن، روباه، پرندگان و حیات وحش است.

مسیر تیمز در بیشتر طول 315 کیلومتر رودخانه تیمز از سرچشمه آن در کاتسوولدز تا لندن و تا دریا در جنوب امتداد می‌یابد.   این مسیر برای قدم زدن آرام، دوچرخه‌سواری  یا مسافرت جدی یک مسیر ایده‌آل است.   چرا بخشی از مسیر را تا چشم لندن پیاده نرویم؟  پس از شروع مسیر در کاتی سارک گرینویچ از طرح‌های جدید کنری وارف در زیر پل برج عبور کرده و وارد مرکز لندن شده و در چشم لندن در ساحل جنوبی هفت و نیم مایل دورتر سفر خود را به پایان می‌رسانید.

لندن دارای 13 تیم حرفه‌ای فوتبال از جمله آرسنال، چلسی، فولهام، تاتنهام هاتسپرز، واتفورد و وستهام است. همگی این تیم‌ها در جام برتر انگلستان از آگوست تا می هر سال شرکت می‌کنند.   دانش‌آموزان کالج بلربیز اغلب برای تماشای مسابقات فوتبال محلی به ورزشگاه می‌روند.  

نمای اجتماع

خرید کردن

اگر خرید کردن را دوست دارید بهترین جاها برای خرید عبارتند از طاق مرمر، سیرک آکسفورد و کورت رود تاتنهام.  در این اماکن بهترین فروشگاه‌های لباس و غیره لندن را خواهید یافت.  نایتس بریج دارای چندین بوتیک طراحی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهور در جهان از جمله هاروی نیکولاس و هارودز است.   باغ کاونت دارای فروشگاه‌های متعدد، جاهایی برای خوردن غذا یک بازار سر پوشیده و تفریحگاه‌های خیابانی است.

برای چیزی که کمی معمول‌تر باشد به یکی از 70 بازار لندن همچون گرینویچ، کامدن یا پورتوبلو رود مارکت بروید   اینها تجربه‌های خرید فوق‌العاده‌ای است و دارای دکه‌های مختلف است که همه چیز از عتیقه‌جات تا لباس، وسایل مختلف و غیره در آنها به فروش می‌رسد.

تفریح شبانه

لندن تقریبا 24 ساعته باز است.  هر آنچه که بخواهید می‌توانید در این شهر بیابید.

صدها جا برای خوردن غذا در شهر وجود دارد. در اینجا غذاهای مختلف از سرتاسر جهان از آفریقا گرفته تا ویتنام ارائه می‌شود.  بسیاری از افرادی که به لندن می‌آیند دوست دارند به شیوه دوران ویکتوریایی گفت‌و‌گوهای بعد از ظهر را در مراسم خاص داشته باشند.  این وضعیت در هتل‌های اصلی از جمله هتل ریتز و هتل کلاریج وجود دارد اما مراقب باشید هزینه این کار گران خواهد بود.

موسیقی زنده، کمدی و تئاتر در جاهای زیادی از پایتخت ارائه می‌‌شود.   Thestreland در West End دارای شهرتی جهانی برای کارهای جدید و موسیقی کلاسیک همچون بیلی الیوت، شبهی در اپرا و مردان و عروسکهاست.

اگر دوست دارید به باشگاه بروید اینجا جای خوبی برای شماست.  اگر دنبال شبی به یادماندنی هستید به فابریک سری بزنید.  هر آخر هفته خوانندگان رپ، موسیقی الکترونیک، طبل و باس عده زیادی از حاضران را سرگرم می‌کنند.  یا به یکی از بارهای دی‌جی همچون هربال سری بزنید.  

اگر این کار را دوست ندارید به یکی از میخانه‌های سنتی شهر همچون هالی بوش در همپستد بروید که قدمت آن به 1643 می‌رسد. هالی بوش نیز مانند بسیاری دیگر از میخانه‌های انگلستان دارای محیطی گرم و دوستانه، آتشی واقعی، شرابی قوی و غذاست.

سرگرمی

لندن دارای جاذبه‌های بسیاری است که ذکر نام آنان در اینجا نمی‌گنجد.  برای بازدید از شهر به عنوان یک گردشگر سوار یکی از اتوبوس‌های سقف باز شوید و از تمامی جاذبه‌های لندن همچون میدان ترافالگار، صومعه وست‌مینیستر، بیگ بن، کلیسای سن پل، کاخ باکینگهام و غیره بازدید کنید.

نخستین جاذبه گردشگری لندن «چشم لندن» نام دارد.  این بنا که در ارتفاع 135 متری واقع است بلندترین برج گردان جهان و چهارمین بنای بلند لندن است.  در یک روز صاف می‌توانید تا 40 کیلومتری را در همه جهات تا قلعه ویندسور ببینید.   هر بار گردش این چرخ حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ماسانا چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 ساعت 10:33 http://masana.blogfa.com/

خدا انشااله قسمت کنه موزه ها هم بطلبه یه سفر بریم از نزدیک ببینیمشون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد