جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

سگ گریت دین GREAT DANE

 

در این سگ قدرت نیرو مندی و زیبایی تواماْ مشاهده میشود. اصلیت آلمانی است. حداقل قد در نرها 80 و در ماده ها 72 سانتیمتر میباشد و وزن در حدود 60 کیلو گرم.

گریت دین به رنگهای سیاه حنایی یا زرد طلایی آبی فولادی ابلق ومخلوط یافت میشود. سر در این نژاد مستطیل شکل طویل تمایز یافته وخوش تراش است. هنگامیکه از بالا به جمجمه نگاه شود باید طرفین آن موازی و پلهای بینی در حد امکان پهن باشند. چشمها دارای اندازه متوسط عمیق تیره وبادامی شکل است. گوشها دارای اندازه و ضخامت متوسطی بوده وبه طور یکسانی حالت افراشته داشته باشند.

بینی سیاه رنگ بوده و بینی صورتی رنگ قابل قبول نیست. دندانها باید قوی با رشد مناسب تمیز و مرتب بوده و دندانهای نیش پایین تماس مختصری با کف سطح داخلی دندانهای نیش بالا دارد. گردن محکم رو به بالا با انحنای مناسب طویل وعضلانی است و تدریجا به سمت کتفها پهن میشود. سینه پهن٬ عمیق و عضلانی است. پایین سینه تا حد آرنجها وسعت دارد.

دم در قاعده پهن است و به تدریج از ضخامت آن کاسته میشود و تا پس زانو ادامه دارد. در زمان استراحت دم حالت افتاده دارد. در زمان هیجان یا دویدن کمی حالت افراشته پیدا میکند اما هیچگاه از خط پشت بالاتر قرار نمیگیرد. دم نباید حالت حلقوی یا قلاب مانند داشته باشد. دستها در نمای جانبی باید عضلانی باشند. پنجه ها باید گرد و متراکم و انگشتها خمیده بدون آنکه به طرفین چرخش یا پیچ خوردگی داشته باشد.

پاها قوی پهن عضلانی و از ناحیه پس زانو عمود قرار میگیرند. پوشش بدن کوتاه نرم ضخیم و درخشان میباشد.

گریت دین اساسا سگی است ملایم٬ مهربان و صبور ولی چنانچه صاحبش مورد تهدید بیگانه قرار گیرد چهره تهاجمی به خود میگیرد. این سگ در حال حاضر بیشتر جهت نگهبانی به کار میرود.

نظرات 3 + ارسال نظر
گل مریم شنبه 11 دی 1389 ساعت 17:26

حالا چرا گیر دادی به سگ و گربه
این سگه از من سنگین تره
یه کارتونی پخش میشد که از این سگا توش بود، ولی اسمش یادم نمیاد

سگ که خوبه حیوونه به این خوبی و با وفایی
دختر یه خورده بخور چاق و چله شی! نترس بابا بد هیکل نمیشی!
منم یادم نمیاد!

ووووووووووووووووووووووووواو عجب سگی !!!
به این میگن سگ

یه ممووققعع خسته نشی با این همه جوابای طولانی که میدی دوست داری منم هر بار میام لبخن تحویل بدم
بله
بله
این خووووووووووووبه

نه ه ه ه ه ه ه! تو طولانی جواب بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد