جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

داستان معدنچیانی که خوشبخت شدند!

33 معدنچی شیلیایی گرفتار در عمق 700 متری زمین تا همین چند روز پیش جزو بدبخت‌ترین مردم کره‌زمین محسوب می‌شدند، اما حالا آن‌ها را باید جزو خوش‌بخت‌ترین مردم شیلی و دنیا دانست.

33 معدنچی شیلیایی تا همین چند وقت پیش در معدنی دورافتاده در صحرای آتاکاما در شیلی زیر زمین مشغول کار بودند و کسی هم اهمیتی به آن‌ها نمی‌داد. اما 69 روز مقاومت در عمق 700 متری زمین تحسین جهانیان را برانگیخت و بار دیگر بر همگان ثابت شد که با وجودی که معدن‌کاری شغلی طاقت‌فرساست، اما از انسان‌ها افرادی مقاوم می‌سازد.

اما بعد از خروج معدنچیان شیلیایی از عمق 700 متری زمین ضمن اعطای iPod به آن‌ها هدیه‌ ویژه‌ای نیز به معدنچیان داده شد. سفری دور قاره اروپا!

معدنچیان زمانی هم که زیر زمین بودند هدایای زیادی را دریافت کردند. قرار است قراردادهای چاپ کتاب و ساخت فیلم نیز با آن‌ها امضا شود. همچنین به هر یک از 33 معدنچی نیز چکی به مبلغ 10 هزار دلار داده شده است.

قرار است معدنچیان به یونان و جزایر اطراف آن‌ها نیز سفر کرده و در صورت تمایل در این مناطق کار کنند. در این مدت آن‌ها به استراحت مطلق خواهند پرداخت.

استیو جایز - رییس شرکت اپل - نیز به هر یک از معدنچیان iPod تاچ اعطا کرد.

شرکت الویس پریسلی نیز قرار است ترتیب یک سفر را برای بازدید از گریس‌لند برای معدنچیان فراهم کند.

سر بابی چارلتون - بازیکن افسانه‌ای انگلیس - نیز از معدنچیان برای سفر به منچستر دعوت کرده است. سفری که با بازدید از ورزشگاه اولترافورد باشگاه منچستر یونایتد همراه خواهد شد.

باشگاه بارسلونا نیز در زمان گرفتاری معدنچیان شیلیایی در عمق 700 متری لباس‌های تیم خود را برای آن‌ها ارسال کرد.

قرار است معدنچیان به پیشنهاد انجمن فوتبال شیلی به کره‌جنوبی نیز سفر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد