جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

سگ دوبرمن DOBERMAN

دوبرمن سگی است که در مقابل دشمن بسیار خطرناک و فوق العاده درنده می باشد و می توان گفت تنها سکی است که با ایما و اشاره مقاصد صاحبش را درک میکند و احتیاج به فرمان ندارد. 

حتی با اشاره ابرو و چشم و درهم کشیدن چهره وضعیت و موقعیت مکانی را تشخیص داده و به افراد بیگانه یا دشمن با بیباکی و جسارت حمله می کند. در صورتیکه کسی در مقابل او ایستادگی کند با حمله به طرف نواحی بالای بدن خصوصا سر و گردن دشمن را زخمی یا از پای درخواهد آورد. استفاده از چوب و چماق و سایر آلات برنده در مقابل این حیوان بی نتیجه است و تا جان در بدن دارد از پای نخواهد ایستاد و هرگز تسلیم نخواهد شد. دوبرمن از دندانهای بسیار قوی و پر قدرتی برخوردار است. در صورتیکه خوب تربیت شود هرگز بی موقع پارس نخواهد کرد و همیشه حامی و وفادار صاحبش خواهد بود. دوبرمن در مقابل تنبیه های بی جا و یا خشونت های بی موقع صاحبش کاملا حساس می باشد و هرگز فراموش نخواهد کرد و منتظر خواهد بود تا روزی آن را تلافی کند. بنابراین نباید با اعمال و رفتار خود موجب عصبانیت و آشفتگی این حیوان شد.

دوبرمن به بیگانگان با مراقبت و بد بینی خاصی می نگرد و کمتر کسی جرات نزدیک شدن به او را خواهد داشت مگر این که با صاحبش همراه باشد. در پایگاههای نظامی بیشتر از این نژاد جهت محافظت از پایگاهها استفاده می شود و به خوبی قادر است مسافت های زیادی را زیر نظر گرفته و از آنها به خوبی مراقبت کند. دوبرمن تمایل به حرکت دوندگی و جست و خیز دارد و بیشتر ترجیح می دهد این عملیات را با صاحبش انجام دهد.

مشخصات استاندارد دوبرمن

ظاهر عمومی: سگی است با جثه متوسط و با بدنی تو پر و عضلانی و قوی که جهت سرعت زیاد و استقامت طراحی شده است. از لحاظ ظاهری زیبا و از لحاظ رفتار و حرکات نجیب٬ پرانرژی٬ مصمم٬ هوشیار٬ نترس٬ مطیع و اشرافی می باشد.

سر:دراز و از منظره جلویی و پهلو شبیه به یک مثلث است. هنگامی که از جلو به حیوان نگاه می شود سر به طرف قاعده گوشها و به صورت یک خط صاف و به تدریج پهن می شود. چشمها بادامی شکل دارای عمق متوسط با حالت قوی و پر انرژی است که رنگ آن از قهوه ای معمولی تا قهوه ای تیره متغیر است. قله جمجمه پهن است. امتداد خط پوزه با خط بالایی جمجمه موازی است. گونه ها پهن و عضلانی هستند. بینی در سگهای سیاه سیاه یکدست است و در سگهای قرمز قهوه ای تیره و در سگهای خاکستری(آبی) خاکستری و در سگهای حنایی به رنگ برنز می باشد. دندان ها بسیار قوی و سفید هستند. دندان های پیش پایینی عمودی بوده و در تماس با سطح داخلی دندان های پیش بالایی است لذا عملکرد آن دقیقا شبیه به یک قیچی است.

گردن: مغرورانه نگه داشته می شود و کاملا عضلانی است. انحنای مناسبی دارد و به سمت بدن به تدریج پهن می شود.

کتفها: بر جسته و ایجاد یک ناحیه برآمده روی بدن می کند.

سینه: پهن و جلوی سینه کاملا مشخص است.

دنده ها: به خوبی در ناحیه ستون مهره ها ارتجاع دارد. اما قسمت پایین آن پهن می شود.

شکم: به خوبی بالا است و به صورت یک خط منحنی از زیر سینه به سمت عقب شروع می شود. کمر پهن و عضلانی است.

دم: تقریبا در حد دومین مهره بریده می شود. به نظر می رسد که دم در ادامه ستون مهره واقع شده و تنها هنگامی که سگ در حالت هیجان و هوشیاری است کمی بالاتر از خط افقی قرار می گیرد.

نظرات 3 + ارسال نظر
گل مریم چهارشنبه 14 مهر 1389 ساعت 09:39

همه چی رو دربارش نوشتی، فقط قیمتش یادت رفت

اینجا که فروشگاه نیست.
قیمتش حدود ۳۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون تومنه.
نری یه موقع بخری! دوبرمن تنها سگیه که ممکنه به صاحب خودش هم حمله کنه.

گل مریم چهارشنبه 14 مهر 1389 ساعت 14:46

چرا تعجب می کنی! این که ارزونه
نترس نمی تونه به من کاری داشته باشه
تازه! من از سگا بدم میاد حتی اون مامانیای خوشگل تپل مپلیه ناز پشمالو! چه برسه به این

ماشالا وضع توپه ها! خدا ایشالا بیشتر کنه.
بیخود میکنه به تو کاری داشته باشه. خودم میام پدرشو در میارم!

گل مریم چهارشنبه 14 مهر 1389 ساعت 17:58

من که وضعم توپ نیست!
تازشم گناه داره دست بهش بزنی خودم حسابتو می رسم

منو ببین که به فکر توام!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد