جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

کریم باقری: دوست ندارم مقابل برزیل بازی کنم

 

کریم باقری از جمله ستاره‌های فوتبال است که با وارد نشدن به حواشی، از دامن زدن به آن می‌پرهیزد و این خصوصیت مثبت اخلاقی همراه دیگر امتیازهای فردی، باعث شده تا به عنوان برترین بازیکن اخلاق دهه اخیر معرفی شود.

به همین دلیل باقری پس از اتفاقات روی داده در بازی پرسپولیس و شهرداری تبریز با هیچ رسانه‌ای مصاحبه‌ نکرد. در آخرین روز اردوی پرسپولیس در کیش، سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت و گوی مفصلی را با این بازیکن انجام داده است. 

 

نظرتان درباره اردوی کیش چیست؟

پرسپولیس از بدو ورود به کیش تمرین‌های خوبی را انجام داد.هر روز در دو نوبت صبح و عصر تمرین کردیم، به مرور کارهای تاکتیکی پرداختیم و روی مسائل دفاعی کار کردیم. در مساله کار دفاع تیمی رشد داشتیم و امیدوارم در تمرین‌های روزهای آینده در تهران هم بقیه کارهای تاکتیکی را انجام دهیم که دیگر مثل دو بازی اخیر در دقایق پایانی دچار مشکل نشویم و بتوانیم با تمرکز بالا امتیاز لازم را در بازی‌های آینده کسب کنیم.

 

این مشکل تمرکز مربوط به خط دفاع است؟

مشکل تمرکز به کل تیم ربط دارد. وقتی گل می‌خوریم تمام تیم مسوول این مساله هستند همانطور که وقتی گل می‌زنیم نیز نتیجه کار کل تیم است. در این دو بازی تمرکز کل تیم در دقایق پایانی از دست رفته بود، باید روی این مساله کار کنیم و خود بازیکنان هم توجه داشته باشند که در دقایق پایانی باید تمرکز بالایی داشت.

 

فکر می‌کنم آخرین باری که اخراج شدی در بازی با قطر بود. علت اخراجت در بازی با شهرداری عدم تمرکز بود یا عصبانیت؟

دقیقا یادم نمی‌آید آخرین بار کی از زمین اخراج شدم. این جز اتفاقات فوتبال است اما فکر می‌کنم داور اخطار اول را بی مورد به من داد چون من اصلا بازیکن حریف را ندیدم و او از پشت سرم آمد توپ را زد و من هم که در حال ضربه زدن به توپ بودم خطای غیر عمدی را روی حریف انجام دادم، به نظرم این خطا اخطار نداشت. ان‌شاءلله در آینده جبران می‌کنیم. اخطار دوم هم به خاطر عدم تمرکز یا عصبانیت من نبود. توپ داشت از بالای سر من عبور می‌کرد که به طور ناخواسته با دست به آن ضربه زدم.

 

از چند بازی پیش از داربی بازیکنان دو تیم روی آن بازی تمرکز می‌کنند آیا چنین حساسیت و توجهی صحیح است؟

الان سال‌هاست که این اتفاق می‌افتد و از یک یا دو بازی مانده به داربی این صحبت‌ها شروع می‌شود و توجه به داربی هم بیشتر می‌شود. این‌ها باعث می‌شود تا خود بازیکن هم به این سمت کشیده شود که برای همه، این بازی بیش از سایر بازی‌ها اهمیت دارد. در حالی که اصلا این طور نیست و این بازی هم مثل دیگر بازی‌ها سه امتیاز دارد و نباید اینقدر جدی و بیش از اندازه حساس با آن برخورد کرد. متاسفانه اکثر فوتبال دوستان و فوتبال نویسان توجه بیشتری به این بازی می‌کنند، این هم از مسائلی است که در کشور ما اتفاق می‌افتد. کشورهای دیگر هم داربی‌هایی دارند که حساس هم هست اما فقط در زمان داربی درباره آن صحبت می‌کنند. الان دو هفته مانده به داربی، بازی ملوان را ول کرده‌اند و به این بازی چسبیده‌اند. مردم هم دوست دارند که در کری خوانی برنده شوند و همه این‌ها باعث هیجان و حساسیت کاذب این بازی می‌شود. در حالی که نباید اینطور باشد. بچه‌های تیم باید توجه داشته باشند که بازی آینده ما خیلی مهم است و بایستی سه امتیاز را کسب کرد تا با روحیه‌ای خوب در داربی بازی کنند. در هر حال داربی حساس شده و بازیکنانی که بتوانند خوب و متمرکز فکر کنند موفق خواهند بود.

 

وضعیت آمادگی خودت برای داربی چگونه است؟

بعد از مصدومیت تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشته‌ام و خدا را شکر بدنم آماده است اگر در این بازی باشم مثل دیگر بازی‌ها، سعی می‌کنم بهترین بازی‌هایم را انجام دهم. امیدوارم محیط خوبی برای برگزاری بازی آماده شود و دل هوادارانمان را شاد کنیم. البته فراموش نکنیم که استقلالی‌ها هم دوست دارند در این بازی برنده باشند.

 

نظر شما درباره بازی تیم ملی ایران برابر برزیل چیست؟

برای فوتبال و ورزش ما افتخار بزرگی است که با برزیل بازی کنیم و محک خوبی خواهد بود. از این بازی‌ها باید بیشتر انجام شود نه اینکه پس از سال‌ها تنها یک بار این اتفاق بیافتد. کره و ژاپن به دفعات چنین مسابقاتی را انجام می‌دهند. بازیکنان تیم ملی باید این امکان را داشته باشند که در سال پنج یا شش بار با تیم‌های بزرگ بازی کنند.بازی با بازیکنان بزرگ و بازی‌های سنگین باعث می‌شود تا فوتبال ما پیشرفت کند ترس بازیکنان ما بریزد تا در رقابت‌هایی چون جام ملت‌ها و لیگ قهرمانان آسیا از این تجربیات برای موفقیت بهره ببرند.

 

دوست داشتید در این مسابقه در ترکیب تیم ملی قرار داشتید؟

نه من هیچ موقع از این چیزها در دلم نبوده است. ملی پوشان فعلی در برابر برزیل بازی می‌کنند و این افتخار نصیب بازیکنان این دوره تیم ملی شده و امیدوار از این فرصت استفاده خوبی را ببرند.


پس از اتفاق بازی با شهرداری تبریز سکوت کردید، آیا نمی‌خواهید در مورد آن اتفاق صحبت کنید؟

فرقی نمی‌کند. هرجای ایران باشد کار بد، بد است. من نمی‌توانم کاری که در استادیوم یادگار امام تبریز انجام شده است را تایید کنم. کار آن عده بد بوده و من خیلی ناراحت شدم و انتظار چنین برخوردی را نداشتم. این اتفاقی است که در استادیوم‌های ما روی می‌دهد. من دوست نداشتم این صحنه‌ها را ببینم و این صحبت‌ها را بشنوم ولی فوتبال گاهی روی شیرینش را نشان می‌دهد و گاهی هم باید مزه تلخ آن را بچشیم. ما باید انتظار چنین چیزهایی را هم داشته باشیم. خیلی وقت‌ها ما را تشویق و حمایت کردند و باید انتظار داشته باشیم که گاهی هم از این مسائل پیش بیاید.

نظرات 1 + ارسال نظر
گل مریم یکشنبه 11 مهر 1389 ساعت 21:19

کریم که نگفته دوست ندارم بازی کنم! یعنی این طوری هم که تیترت این پیام رو می رسونه نگفته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد