جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

در صورت زمین خوردن لپ تاپ چکار باید کرد؟

 

بدترین اتفاقی که ممکن است برای یک لپ تاپ بعد از سرقت شدن، رخ دهد، افتادن آن بر روی زمین است . البته زمین خوردن یک لپ تاپ همیشه به از دست رفتن کل آن منجر نمی شود و ممکن است خساراتی به مادربرد، هارددرایو و یا مانیتور وارد شود. بنابران قبل از این که فکر کنید همه چیز از دست رفته است ، از طریق فهرستی که در این مقاله آمده ، کامپیوترتان را دقیقا بررسی کنید و میزان خسارت وارد شده بر آن را تعیین کنید.

فهرست بازبینی
می توانید برخی از قسمت های کامپیوتر کیفی خود را بدون روشن کردن آن بررسی کنید. قسمت های دیگر را باید بعد از راه اندازی کنترل کنید. بعضی از بخشها مانند صفحه نمایش را نیز همان طور که در ادامه توضیح خواهیم داد، باید هم در زمان خاموشی و هم در زمان روشن بودن مورد بازبینی قرار دهید.

1. کیس:
قسمت خارجی کامپیوترتان را بررسی کنید و ببینید که آیا بخشی از کیس آن شکستگی ، خراش و یا فرورفتگی دارد یا خیر. اگر مانیتور خراش برداشت و این خراش آنچنان زیاد بود که خواستید آن را تعمیر کرده و یا بپوشانید، یکی از روش های زیر را امتحان کنید.
از یک محصول نگهداری از کامپیوتر مانند Out by Kit (www.kitwax.com ) استفاده کنید. یک قطره کوچک از آن را روی یک دستمال کتان تمیز ریخته و به آرامی روی مانیتور بکشید یا به سادگی خراش را با چسب بچسبانید و یا از پوشش Schticker (www.schtickers.cm) که نه تنها مشکلات کوچک را برطرف می کند، بلکه به طور همزمان کامپیوتر کیفی تان را نیز سفارشی می کند، استفاده کنید. با این وجود، اگر مانیتور خسارت زیادی دیده بود، آن را به یک ارائه دهنده معتبر خدمات پس از فروش و یا یک فروشگاه تعمیر کامپیوترهای کیفی ببرید.
در زمان کنترل قسمت های خارجی کامپیوتر، فراموش نکنید که آن را باز کرده و لولاهای آن را نیز بررسی کنید. قفل ها را نیز وارسی کنید که درب آن محکم ببندید. اگر خودتان بخواهید لولاها و یا قفل های خراب را تعمیر کنید، وقتتان هدر خواهد رفت. باید از خدمات پس از فروش کامپیوتر کیفی تان استفاده کنید.

2. صفحه نمایش:
یکی از حساس ترین بخش های لپ تاپ ، مانیتور آن است. بعد از این که کامپیوتر را باز کردید، مطمئن شوید که صفحه نمایش سالم باشد. اگر آسیب دیده بود ( اما هنوز چیزی را نمایش می داد)، می توانید به صورت موقت کامپیوترتان را به مانیتور یک کامپیوتر دسک تاپ وصل کره و از آن استفاده کنید. اگرمانیتور سالم بود،کامپیوتر را راه اندازی کرده و بررسی کنید که آیا خطی یا پیکسل خرابی در مانیتور وجود دارد یا خیر. اگر صفحه نمایش کاملا سیاه بود یا در آن خطی وجود داشت، احتمالا مشکل از قطع شدن ارتباط میان مادربرد و مانیتور است. می توانید کیس را باز کنید و کابل ها را بررسی کرده و کابل های قطع شده را مجددا وصل کنید. تعمیر سریعی برای پیکسلهای خراب وجود ندارد. شاید بتوانید با برخی از آنها کنار بیایید. اما در نهایت کل مانیتور را برای رهایی از آنها تعویض کنید. اگرچه خودتان می توانید آن را عوض کنید، اما این کار سخت و پرهزینه خواهد بود، مخصوصا اگر این کار را در همان بار اول به درستی انجام ندهید. پیشنهاد می کنیم که این کار را به افراد باتجربه بسپارید. مشکل محتمل دیگر نیز ممکن است از کارافتادن لامپ پشت صفحه باشد. لامپ پشت صفحه کامپیوترهای کیفی مانند لامپ های معمولی، به دلیل روشن بودن مکرر، به مرور از کار می افتد. اما زمین خوردن باعث از کارافتادن همیشگی و یا خارج شدن آن از جایش می شود. می توانید یک لامپ پشت صفحه جدید تهیه کنید، اما طریقه ی نصب آن از حوصله ی این مقاله خارج است. پیشنهاد می کنم که از یک کارشناس کمک بگیرید، مگر این که به تواناییهای خود واقف باشید. ( نکته ی مهم : قبل از انجام هر گونه تعمیرات، ابتدا مطمئن شوید که باتری را برداشته و یا دستگاه را از برق کشیده اید.)
این احتمال را نیز در نظر داشته باشید که کارنکردن یک صفحه نمایش ممکن است به دلیل ضعیف شدن و یا از کار افتادن آداپتور ویدیویی و یا شکستگی یک یا چند پین در کابل ویدئو باشد. اگر مشکل این جا بود،ممکن است، پیغامی تحت عنوان No signal source را در صفحه مشاهده کنید. خودتان می توانید یک پین شکسته را تعمیر یا تعویض کنید.

3. درایو CD/DVD:
درایو CD/DVD را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که سینی آن به آرامی خارج می شود. اگر این طور نبود،یک سوزن یا یک شی باریک را در سوراخ جلوی درایو فرو کرده و سعی کنید آن را باز کنید. اگر مشکل همچنان باقی بود، باید درایو را تعویض کنید.

4. باتری:
هر گاه پس از زمین خوردن، خواستید کامپیوترتان را روشن کنید، ابتدا از برق باتری استفاده کنید. اگر کامپیوترتان کار کرد، باتری سالم است. اگر باتری کامپیوتر را روشن نکرد ( و مطمئن هستید که این تغییر بعد از زمین خوردن آن به وجود آمده است) اما با آداپتور AC روشن شد، احتمالا باتری کامپیوتر خراب شده است که به راحتی می توانید آن را تعویض کنید.

5. فن:
گاهی اوقات ممکن است خرابی فن به گونه ای باشد که فکر کنید هاردتان مشکل دارد، در حالی که سالم است. این مسئله به این دلیل است که فن، کار خنک کردن فضای داخلی کامپیوتر را برعهده دارد. اگر فن از کار بیافتد، کامپیوترتان به شدت گرم خواهد شد و در نتیجه بد کارکرده و یا خاموش می شود. بعد از روشن کردن کامپیوتر، منتظر شوید که فن نیز روشن شود. اگر صدای آن را نشنیدید و یا صدای بلندی تولید می کرد، کامپیوتر را خاموش کرده، اجازه دهید تا سرد شود و پس از بازکردن کیس به بررسی فن بپردازید. اگر فن پس از زمین خوردن خراب شده باشد،به راحتی می توانید متوجه شوید. اگر سالم به نظر رسید، آن را تمیز کنید. یک راه برای تمیز کردن آن این است که با استفاده از یک قوطی پر از هوای فشرده با فشار به آن بدمید. این کار هیچ گرد و خاکی را باقی نمی گذارد. اگر فن آسیب دیده باشد، آن را برای تعمیر نزد تعمیرکار کامپیوتر کیفی ببرید.

6. هارددرایو و مادربرد:
اگر نمی توانید از یک بخش کامپیوتر به خود، یک درایو یا تجهیزات جانبی مانند چاپگر، استفاده کنید، احتمالا مادربرد لپ تاپ شما آسیب دیده است. اگر آسیب به بخشی مانند ماجول حافظه که به راحتی قابل تعویض است ، وارد شده باشد، می توانید آن را جایگزین کنید. اما اگر نمی توانید ریشه ی مشکل را بیابید، اجازه دهید که یک فرد باتجربه این کار را با استفاده از نرم افزارهای عیب یاب انجام دهد و قسمت یا قسمتهای مشکل دار و یا کل مادربرد را تعویض کند. هارددرایو نیز مانند مانیتور بسیار به زمین خوردن حساس است. اگر هارددرایو بسیار آسیب دیده باشد، ابتدا سعی کنید که اطلاعات آن را باز گردانید. این کار را می توانید از طریق برنامه های بازیابی اطلاعات و یا کمک گرفتن از افرادی که می توانند اطلاعات را استخراج کنند، انجام دهید. بنابر میزان تواناییتان ، می توانید هارددرایو را خودتان تعویض کنید.

7. مراکز خدمات پس از فروش:
اگرچه می توانید برخی از آسیب هایی که گفتیم را برطرف کنید، اما گاهی اوقات آسیب های وارد شده به بخش های حساس مانند مانیتور یا مادربرد، نیاز به افراد حرفه ای دارند. در قدم اول، باید کتابچه راهنمای کامپیوترتان را بررسی کنید. کتابچه راهنما یا وب سایت سازنده ی لپ تاپ به شما در پیدا کردن ارائه دهنده گان مجاز خدمات پس از فروش کمک خواهد کرد. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا فروشگاهی که کامپیوترتان را از آن خریده اید، خدماتی ارائه می دهد یا خیر؟

نظرات 6 + ارسال نظر
Lord پنج‌شنبه 11 شهریور 1389 ساعت 01:06 http://www.javascriptkit.net

سلام
دوست داری وبلاگ خوشگل تر بشه؟
www.javascriptkit.net
مرکز جاوا اسکریپت ایران
تازه کلی آموزش هم برات دارم
اگه دوست داشتی منو لینک کن بعد بهم بگو تا منم لینکت کنم.

sasan پنج‌شنبه 11 شهریور 1389 ساعت 01:06 http://beferest.ir

jaleb bud khosham umad :D
www.beferest.ir

انیتا پنج‌شنبه 11 شهریور 1389 ساعت 15:29 http://bia1khabar.blogsky.com

سلام.با یه مطلبه جدید اپم.از جام.نمی دونم خوبه یا نه ولی می خواستم تنفرم و از اسپانیا ثابت کنم.اگه اسپانیایی هستی تو وبلاگم نیا چون جایی برای اسپانیایی ها نیست.

الهه سه‌شنبه 2 شهریور 1395 ساعت 13:12

سلام ببخشید من لپتاپموو به تازگی خریدم مشکلی نداشتم باهاش ولی چند وقت پیش از دستم افتاد زمین البته ارتفاع خیلی کم بود و ضربه خیلی محکم نبود ولی چند وقتیه توی فتوشاپ هنگ شده و وقتی چیزی رو سلکت می کنم و از سلکت در میارم خط چین های سلکت می مونه روی تصویر خواهشا راهنماییم کنید مشکل پیدا کرده از نظر سخت افزاری ؟ در ضمن من طراح هستم و همه کارم با نرم افزارهای گرافیکیه خواهشا راهنماییم کنید

رضا شنبه 28 مهر 1397 ساعت 18:28

مهدی 14 دوشنبه 11 شهریور 1398 ساعت 14:53

من نمیدونم لپ تاپم چش شده وقتی رو شنش میکنم صفحه خیلی خیلی کمرنگ شده و اصلا چیزی داخلش معلوم نیست لطفا راهنمایی ام کنیدددد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد