جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

بیوگرافی شهاب حسینی

 

شهاب حسینی از جمله بازیگران موفق سینما و تلویزیون ایران است که ابتدا با گویندگی در رادیو کار خود را آغاز کرد و کم کم به مجری گری تلویزیون رسید.

آنقدر قدرت بیان او بالا بود که از سال 1377 تا 1378 به کار مجری گری مشغول بود در سال 79 چهره محبوب مردم در سریال موفق پس از باران حضور پیداکرد. شروع خوبی بود برای وارد شدن به دنیای بازیگری اعتماد خوب امیر قویدل به شهاب حسینی باعث شد تا او فرصت خودنمایی هم در سینما داشته باشد حضور موفقی داشت در کنار میتراحجار. پس از رخساره پیشنهاد های تلویزیونی را رد نکرد او در سال 80 در دوسریال همسفر و پلیس جوان که نقش اول این سریال داشت بازی کرد وخیلی راحت داشت از مجری گری کنار می رفت.

در سال 81 سال پرکاری شهاب حسینی بود و انتخاب های موفقی نداشت برای بازی در فیلم نه چندان خوب »آدمکها« و بازی در حاشیه »واکنش پنجم« تهمینه میلانی اما بازی بود که خیلی دیده شد.

»این زن حرف نمی زند« اوج هنرنمایی شهاب بود او در این فیلم در کنار حامد بهداد بازی کرد. »زهر عسل«انتخاب بعدی او بود کار با کارگردان جوانی به نام ابراهیم شیبانی که از نظر خود شهاب خیلی برایش خوب بود اما نمی شد بازهم این کار را سکوی بلندی برای شهاب بدونیم و یک سری ضعف هایی در این کار دیده می شد و شخصیت پردازی شهاب حسینی در این فیلم خیلی بد بود.

سال 82 سال بسیار خوبی برای شهاب بود او باز هم به خانه اولش بازگشت شهاب با »تب سرد« بهترین سریال چند سال اخیر را در آنتن داشت بازی تسحین برانگیز او در کنار بازیگران سینمایی همچون حمید گودرزی و کامبیز دیرباز درخشید.درسال 82 این بار کار با پوران درخشنده را تجربه کرد »شمعی در باد« از کارهای موفق شهاب حسینی است که کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم برای فیلم شمعی در باد از جشنواره بیست و دوم فیلم فجر هم شد.

در سال 83 برای بازی در »رستگاری در 8:20 «سیروس الوند دعوت شد.شهاب در این فیلم نقش متفاوتی داشت مثل بهرام رادان که او هم نقش متفاوتی را تجربه می کرد.بازی چشم گیر او باعث شد تا کاندید دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم رستگاری در 8:20 از جشنواره بیست و سوم فیلم فجر بشود.

شهاب در عرصه موسیقی هم فعالیت کرد حتی حمید گودرزی دوست همیشگیش را به گرو »هفت« معرفی کرد شهاب در 2 کاست »سون« ترانه هایی را دکلمه کرد.که در این عرصه موفقیت خودش را اصبات کرد.اما این کارهای شهاب حسینی در حاشیه باعث می شود تا به نوعی از سینما دور باشد یا برنامه شب سال تحویل که شهاب حسینی مجری اون برنامه بود یک مقدار شهاب را از کار اصلیش که بازیگری است دور می کند.

در سال 84 در فیلم »قتل آن لاین« مسعود آب پرور ظاهر شد که بسیار عالی به ایفای نقش پرداخت رد حالی که فیلمنامه و کارگردانی ضعف داشت.

شهاب حسینی در حال حاضر »مدار صفر درجه« از سریال شبکه یک را در حال پخش دارد که به قول خود شهاب حسینی روی این کار زمان بیشتری را گذاشته است.

ضمن این که شهاب حسینی در جشنواره 25 فیلم فجر فیلم »بچه هابی ابدی« پوران درخشنده  که دومین تجربه کار شهاب با این کارگردان موفق سینما است را داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد