جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

حسادت واقعا زنان را کور می‌کند!

 

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد حسادت می‌تواند روی قابلیت دیدن زنان اثربگذارد. محققان متوجه شدند حسادت آن چنان باعث حواس‌پرتی و پریشانی زنان می‌شود که آن‌ها نمی‌توانند اهداف خاصی را شناسایی کنند و قابلیت بینایی آن‌ها دست خوش تغییر می‌شود.

محققان معتقدند نتایج تحقیقات آن‌ها اطلاعات عمیقی را در مورد روابط اجتماعی و قدرت درک و احساس انسان‌ها فاش می‌کند.

دانشمندان از مدت‌ها قبل می‌دانستند که احساسات در روابط اجتمای می‌توانند روی سلامت جسمی و روحی انسان موثر باشد ، اما اکنون به نظر می‌رسد احساسات اجتماعی می‌توانند روی آن چه که ما می‌بینیم نیز تاثیر زیادی داشته باشد.
این تحقیقات در نشریه احساسات و توسط سازمان روانشناسی آمریکا به چاپ رسیده است.
استیون ماست و جین فیلیپ لارنسو استادان روانشناسی دانشگاه دلاور به همراه همکارانشان تحقیقاتی را روی زوج‌های علاقه مند به یکدیگر انجام دادند.
این زوج‌ها در نزدیک یک دیگر و روبه روی کامیپوترهای مجزا نشستند .از زنان خواسته شد تا تصاویر منظره‌ها را در میان دسته زیادی از تصاویر مختلف که با سرعت در برابر چشمان آن‌ها نمایش داده می‌شد شناسایی کنند و سعی کنند تصاویری که چندان از لحاظ عاطفی خوشایند نیستند را نادیده بگیرند.
از مردان خواسته شد تا میزان زیبایی و جذابیت تصاویر مناظری را که روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود مشخص کنند.سپس یکی از افرادی که این تحقیقات را انجام می‌داد اعلام کرد که اکنون مردان باید جذابیت تصاویر چند زن دیگر را تخمین بزنند.
در پایان این تحقیقات از زنان پرسیده شد که انجام این کار تا چه حدی باعث ناراحتی و پریشانی آن‌ها شده است.
در این تحقیقات مشخص شد هرچه زنان بیش‌تر احساس حسادت داشته باشند به همان اندازه بیش‌تر در مشخص کردن تصاویر مورد نظر محققان دچار مشکل می‌شدند.
دانشمندان متوجه شدند این حالت یعنی رابطه بین حسادت و نابینایی احساسی زمانی در بین زنان اتفاق می‌افتاد که همسرانشان مشغول تخمین زدن جذابیت تصاویر زنان دیگر می‌شدند.
در این تحقیقات فقط از زنان خواسته شد تا تصاویر خاصی را در بین مجموعه مختلفی از عکس‌ها شناسایی کنن و محققان نمی‌دانند اگر نقش زنان و مردان را در این بررسی‌ها عوض کنند چه نتایجی ممکن است به دست آید.

نظرات 1 + ارسال نظر
ماری سه‌شنبه 30 شهریور 1389 ساعت 16:11

این دیگه چه آزمایش مزخرفی بود
کور شدن که سهله، من بودم سکته می کردم
راستی می دونی! خودتم بکشی نمی تونی احساس زن ها رو در این مورد درک کنی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد