جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

درمان فشار خون بالا تنها با یک تکه شکلات

  

خوردن یک تکه شکلات در روز می‌تواند مانند یک ساعت ورزش بر کاهش فشار خون موثر باشد.

به نقل از دیلی تلگراف، تأثیر مصرف شکلات بر افراد مبتلا به فشار خون بسیار چشمگیر بوده و خطر حمله قلبی یا سکته را در آنها ظرف مدت 5 سال تا 20 درصد کاهش داده است.
شکلات ـ به ویژه شکلات تلخ ـ دارای موادی به نام فلاوانون است که این مواد به باز شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند. به این معنی که خون به راحتی جریان پیدا می‌کند و فشار خون کاهش پیدا می‌کند.
دکتر کارین رید، از محققان دانشگاه آدلاید در این باره گفت: همیشه برای کاهش فشار خون نیاز به مصرف دارو نیست و غذاهایی وجود دارند که به کاهش آن کمک می‌کنند.
تخمین زده شده 15 درصد از مردم بریتانیا به فشار خون بالا مبتلا هستند. یک دهم از کسانی که از فشارخون بالا رنج می‌برند، نمی‌توانند با مصرف دارو این وضعیت را کنترل کنند که از این میان برخی حتی با مصرف دارو در موقعیت بدتری قرار می‌گیرند.
تقریبا صد درصد مردم، در طول زندگیشان برای دوری از بیماری‌های قلبی و نارسای‌های کلیوی، از دارو استفاده می‌کنند.
دکتر رید و تیم همکاران وی در تازه‌ترین پژوهش خود به جمع‌آوری نتایج 15 تحقیق دیگر در مورد مصرف شکلات و کاکائو بین سال‌های 1995 و 2009 پرداختند که بر روی صدها نفر انجام شده بود.
آنها پی بردند خوردن شکلات در بیماران دارای فشار خون بالا باعث کاهش آن شده، اما در افراد دارای فشار خون طبیعی هیچ تغییری مشاهده نشده است.
وی افزود: این یافته قابل توجهی است؛ اما برای اینکه بدانیم چه میزان شکلات نیاز است تا بیشترین تأثیر حاصل شود، نیازمند تحقیقات بیشتری هستیم.
نتایج نشان می‌دهد که میزان کاهش فشار خون در اثر مصرف شکلات، برابر با تأثیر 30 دقیقه ورزش معتدل در روز مانند پیاده‌روی و شنا است.
پژوهش‌های پیشین نیز نشان داده بود که مصرف شکلات برای سلامتی مفید است و برای مثال افرادی که هر هفته یک تکه شکلات می‌خورند، 22 درصد کمتر از سایرین به سکته قلبی دچار می‌شوند. با این حال مصرف شکلات در مقابل زیان‌هایی مانند چاقی را نیز در پی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد