جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

تولید نخستین سیگار بدون دود جهان

 

بزرگترین تولید کننده سیگار در ژاپن در واکنش به افزایش محدودیتهای برای کشیدن سیگار در مکانهای عمومی نوع جدیدی از سیگار را تولید کرده که ادعا می کند نخستین سیگار بدون دود جهان است.

به گزارش دیلی تلگراف، شرکت تنباکوی ژاپن فروش سیگارهای ‹نعنایی سبک صفر› را از این هفته آغاز کرده است و امیدوار است تا در میان افرادی که دوست دارند سیگار بکشند اما نمی خواهند باعث اذیت دیگران شوند محبوبیت پیدا کند.

 این سیگار مشابه سیگارهای معمولی است اما دارای یک کارتریج قابل تعویض است و هیچ دودی را تولید نمی کند و خواصی مشابه با سیگار های معمولی به خصوص از لحاظ میزان نیکوتین و ... دارد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده: در حالیکه اکثر مصرف کنندگان در ژاپن سیگار می کشند تقاضاها برای محصولاتی که بتوان از آنها در مکانهای عمومی و در نزدیکی دیگران استفاده کرد افزایش یافته است.

تحقیقات انجام شده توسط وزارت بهداشت و کار و رفاه در نوامبر گذشته نشان داد میزان سیگار کشیدن در میان مردان به 8/36 درصد کاهش یافته است که پایین ترین میزان آن از زمان شروع تحقیقات در سال 1986 است.

کارشناسان معتقدند این کاهش با توجه به اینکه سیگار کشیدن به عنوان یک عادت ضد اجتماعی تلقی می شود ادامه باید.

هیروشی کیمورا رئیس این شرکت در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد تا قوانینی تصویب شود که مکانهایی خاص برای افراد سیگاری را در مکانهای عمومی در نظر بگیرد.

این سیگار تولیدی شرکت ژاپنی با سیگار های الکترونیکی که در بازار وجود کاملا متفاوت است.

گفتنی است، به دلیل مضرات سیگار و دودش که نه تنها برای افراد سیگاری مضر است بلکه برای افراد در نزدیکی آن ها نیز خطر دارد؛ ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی در عمده کشورهای جهان برقرار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد