جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

مناسب‌ترین رنگ برای عینک‌ آفتابی

 

استفاده از عینک آفتابی بدون قابلیت جذب اشعه UV بسیار مضر است زیرا تیره بودن عینک موجب می‌شود مردمک چشم باز شده و اشعه بیشتری وارد چشم‌ها شود.

ایسنا نوشت:

یک اپتومتریست گفت: شدت نور خورشید برای چشم آسیب‌رسان است و ورود اشعه ماوراءبنفش به چشم نیز موجب آب‌مروارید می‌شود، در نتیجه استفاده از عینک آفتابی مناسب و جاذب UV در تابستان ضروری است.

عبدالهادی رییس‌زاده اظهار داشت: نور خورشید از دو جهت می‌تواند به چشم آسیب برساند. شدت نور خورشید و وجود اشعه ماوراءبنفش دو پارامتر آسیب‌رسان به چشم‌ها هستند و با استفاده از عینک آفتابی مناسب می‌توان از آسیب به چشم پیش‌گیری کرد.  وی افزود: در فصل تابستان شدت نور خورشید افزایش می‌یابد و در نتیجه استفاده از عینک آفتابی در این فصل ضروری است.

 رییس‌زاده تصریح کرد: اشعه ماوراء بنفش با طول موج 320 تا 400 نانومتر برای چشم آسیب‌رسان است و موجب آب مروارید می‌شود. انتخاب و استفاده از عینک آفتابی 400UV می‌تواند مانع ورود اشعه مضر ماوراءبنفش به چشم شود.  این اپتومتریست خاطرنشان کرد: به افرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند نیز توصیه می‌شود شیشه عینک خود را فتوکرومیک کنند. عینک‌های فتوکرومیک در تماس با نور خورشید تیره‌رنگ می‌شوند و علاوه بر کاهش شدت نور وارد شده به چشم مانع ورود UV نیز می‌شوند.

رییس‌زاده بیان کرد: استفاده از عینک آفتابی بدون قابلیت جذب اشعه UV بسیار مضر است زیرا تیره بودن عینک موجب می‌شود مردمک چشم باز شده و اشعه بیشتری وارد چشم‌ها شود. وی درباره رنگ شیشه عینک آفتابی نیز گفت: قهوه‌ای و دودی مناسب‌ترین رنگ برای استفاده معمول از عینک آفتابی است. وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های UVسنج که در عینک فروشی‌ها وجود دارد قابل اطمینان هستند و امکان دست‌کاری آنها وجود ندارد. شهروندان پیش از خرید عینک از فروشنده بخواهند میزان جذب UV را تست کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد