جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

علی معلم: آقای ده‌نمکی عصبانی نشوید

 

علی معلم در پی سخنان مسعود ده نمکی در برنامه هفت یاداشتی رابا عنوان «آقای ده‌نمکی: عصبانی نشوید من‌باب مَثَل عرض کردم! » نوشت.

معلم در این یادداشت که در اختیار بخش سینمایی ایسنا گذاشته آورده است: «در نخستین برنامه‌ی هفت در خدمت آقای جیرانی مسائلی را پیرامون موقعیت بحرانی سینما و ضرورت پاسخگویی مسئولان فرهنگی سینمایی سابق و فعلی در مورد سیاست‌ها و اعمال‌شان به حضور مردم ایران عرض کردم و در این میان نامی هم از ساخته‌ی دوست مطبوعاتی-سینمایی مسعود ده‌نمکی آورده شد که محبوب و مطلوب و الگوی سینمای کشور از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت قبلی به شمار می‌آمد و از حضور سرصحنه تا اکران جذاب را نصیب برد و شکر خدا مورد توجه اقشار مختلف قرار گرفت.

در همان برنامه به نوعی فیلم مطلوب دیگر ارشاد در دوره‌های دیگر هم اشاره کردم که «نار و نی» بود و عرض کردم که الگوی سینمای ملی ایران نه فقط «اخراجی‌ها» و مشابهاتش است (که امروز فراوان شده) و نه «نار و نی» و نمونه‌های ژنریک‌اش (که آن روزها فراوان بود). بلکه سینما نیاز به تنوع و فراوانی دارد و بر ضرورت پرهیز جدی دستگاه‌های دولتی از ابراز سلیقه فردی و در اختیار گذاشتن منابع ملی به یک اثر تأکید کردم.

در ادامه هم گفتم که سینما همه‌ی سینماست از «اخراجی‌ها» تا «نار ونی» تا «بچه‌های آسمان» و تا «کانی مانگا» و «آژانس شیشه‌ای» و... حال نمی‌دانم دستگاه تلویزیون و برنامه هفت چه اولویتی برای آقای ده‌نمکی قائل است که بلافاصله حضرتشان را به روی آنتن می‌برد که مثلا جواب بنده را بدهد که خدای نکرده یک وقتی انتقادات من عقل خلایق را زایل نکند. در هر حال صلاح مملکت خویش خسروان صدا و سیما دانند ولی از باب همکاری خدمت ایشان عرض می‌کنم همکار عزیز جنابعالی به اندازه کافی منت بر سر ما و سینما دارید. لازم نیست همواره به نقدی که حتی طرف حساب‌تان نیست پاسخ بدهید».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد