جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

مراکز انتخاب همسر در 4 استان کشور

 

مدیر کل فرهنگی سازمان ملی جوانان گفت: مراکز تخصصی همسان گزینی و انتخاب همسر برای جوانان در استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان و استان فارس راه اندازی می شود.

به گزارش مهر، مجید امیدی با بیان این که طرح راه اندازی مراکز تخصصی ازدواج ابتدا به صورت آزمایشی و محدود در قالب دو تا سه مرکز در هر استان اجرا می شود، افزود: تشکلهای غیردولتی که خودشان دوره های آموزشی را گذرانده باشند در صورت احراز شرایط، مجوز تاسیس این مراکز را دریافت می کنند.
وی با تاکید بر این که در حال حاضر تمامی مراکز همسریابی موجود در کشور غیرقانونی هستند، گفت: در مراکز تخصصی ازدواج، همسان گزینی برای طبقه ای از جامعه که آسیب دیده هستند، یا خانواده آسیب دیده دارند و یا خود نمی توانند همسر انتخاب کنند براساس یک روال منطقی که دخالت خانواده هم در آن است انجام می شود.
مدیر کل فرهنگی سازمان ملی جوانان تاکید کرد: مراکز تخصصی ازدواج با مراکز همسریابی که اکنون در کشور باب شده اند کاملا متفاوت است و این نوع انتخاب همسر با نظارت، دخالت و همراهی خانواده اتفاق می افتد.
وی با اشاره به این که کلیات طرح مراکز تخصصی ازدواج و خانواده در هیئت دولت تصویب شده اظهار داشت: این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیونهای تخصصی ارسال شده و بزودی بعد از طی شدن فرآیند بررسی به صورت مجدد در هیئت دولت تصویب نهایی و ابلاغ می شود و زمانی که ابلاغ شد سازمان ملی جوانان موظف است بر اساس سیاستهای آن عمل کند.
امیدی توضیح داد: مراکز تخصص ازدواج چهار فعالیت دارند که ارائه خدمات مشاوره ازدواج و همسرگزینی برای دختران و پسرانی که برای ازدواج با یکدیگر آشنا شدند و به این مراکز مراجعه می کنند تا مشخص شود چه میزان با هم تناسب دارند از جمله این فعالیتهاست. همچنین فعالیت دیگر این مراکز انتخاب همسر است.
وی در مورد تعرفه خدمات ارائه شده توسط این مراکز به جوانان تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه تعیین شده تعرفه های این مراکز مشخص و ابلاغ می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد