جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

ابطال گذرنامه زائران حامل مواد مخدر

 

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری حج گفت: گذرنامه زائران حامل مواد مخدر برای همیشه باطل می‌شود.

به گزارش فارس ، طاها طاهری ، ‌امروز در همایش تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری حج در امر مقابله با خروج مواد مخدر که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد ، اظهار داشت: معضل مواد مخدر در برخی از حوزه‌ها چهره نظام را مورد تهدید قرار داده است و مناسک حج یکی از مواقفی است که حمل مواد مخدر توسط برخی از زائران مشکل آفرین شده است.

وی با اشاره به آمار رسمی افراد معتاد در کشور تصریح کرد: آمار افراد معتاد در کاروان های حج و زیارت به تبع تعداد افراد معتاد جامعه معادل آمار رسمی معتادان کشور است لذا تصمیم گرفته شد که با زائران حامل مواد مخدر با شدت برخورد شود. در سال گذشته حاصل این تصمیم منجر به آن شد که تنها یک نفر توانست همراه با مواد مخدر وارد عربستان شود. نباید به این موضوع با نگاه تسامحی نگریست و اگر کسی با تسامح با این موضوع برخورد کرد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به هماهنگی‌های کامل قضایی با مسئولان در امر برخورد با زائران حامل مواد مخدر یادآور شد: باید به این نکته نیز اشاره شود که تمام زائرانی که سال گذشته به واسطه حمل مواد مخدر در مبادی پروازی کشور از خروج آنها برای انجام مناسک حج ممانعت به عمل آمد، به کلینیک‌های ترک اعتیاد مراجعه کرده‌اند یعنی سخت‌گیری‌ها در امر مبارزه با حمل مواد مخدر توسط زائران منجر به تلاش این افراد برای بهبودی شده است.

وی با اشاره به وجود قوانین سخت‌گیرانه در ستاد مبارزه با مواد مخدر برای برخورد با افراد حامل مواد مخدر اظهار داشت: آنچه قانون برای این افراد پیش‌بینی کرده ابطال دائمی پاسپورت است چرا که این موضوع به حیثیت نظام بستگی دارد.

طاهری خاطرنشان کرد: امسال برای کنترل بهتر و کامل‌تر تمام ایستگاههای پروازی عمره به دستگاه «بادی اسنکر» مجهز شده‌اند تا اگر فردی مواد مخدر را بلعیده باشد نیز موفق به عبور از گیت های بازرسی نشود.

نظرات 1 + ارسال نظر
sahar سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1389 ساعت 23:44 http://www.dancersite.mihanblog.com

سلام دوست عزیز داشتم تو گوگل سرچ می کردم که به وبلاگ شما خوردم . وبلاگ خوبی داری . به وبلاگ منم سر بزن ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد