جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

۱۵ اردیبهشت آغاز بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

 

شمارش معکوس برای شروع به کار بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی کشور آغاز شده است.

غرفه‌های ناشران در حال آماده شدن است و امکانات مختلف به خدمت گرفته شده تا بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15‌اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کند.

روزهای نزدیک به برگزاری نمایشگاه بیست و سوم همراه با اعلام آمادگی نهادهای شهری برای ارائه تسهیلات به ناشران و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران است.

در همین رابطه، نشست مشترک نمایندگان نهادهای مختلف شهری با حضور مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، هادی ساعی، عضو شورای شهر تهران و حمید قبادی، معاون اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با هدف بررسی و مرور کارهای انجام شده و آمادگی بیشتر برای ارائه خدمات مطلوب‌تر در نمایشگاه کتاب تهران در مصلای امام خمینی(ره)‌برگزار شد.

در این نشست مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که نمایشگاه ‌بین‌المللی کتاب تهران، رویدادی متعلق به نظام، انقلاب و همه مردم ایران است، افزود: همه نهادها و سازمان‌ها باید تلاش کنند تا با ایجاد شرایط مطلوب همکاری مناسبی را با برگزارکنندگان نمایشگاه داشته باشند.

حمید قبادی، معاون اجرایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با قدردانی از زحمات شهرداری تهران و آماده‌سازی فضای مصلا، تصریح کرد: همه بخش‌ها آماده هستند تا از خدمات نهادهای شهری برای برگزاری و حفظ ایمنی بهره‌مند شوند.

 

اسامی کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب

اسامی کشورهایی که در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کرده‌اند یا کتاب‌هایشان توسط توزیع‌کنندگان در نمایشگاه عرضه می‌شود، اعلام شد.
کتاب‌های ناشران کشورهای اردن، لبنان، سوریه، مصر، عراق، عربستان، امارات، قطر، کویت، عمان، بحرین، انگلیس، آمریکا، آلمان، ایتالیا، بلژیک، اسپانیا، سوئیس، اتریش، ترکیه و روسیه در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

همچنین ناشران کشورهای کره‌جنوبی، ژاپن، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، هند، تونس، بوسنی و هرزگوین، یونان، فرانسه، چین، مالزی، اندونزی، لیبی و اقلیم کردستان عراق کتاب‌هایشان را در نمایشگاه عرضه می‌کنند.
 البته انتشارات سازمان‌های بین‌المللی مانند مرکز اطلاعات سازمان ملل، یونسکو و کمیسیون حقوق بشر اسلامی نیز در نمایشگاه کتاب حضور دارند.

 

تسهیلات ویژه برای دانشجویان

دانشجویان بازدید‌کننده از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با پرداخت 10 هزار تومان، کارت الکترونیکی خرید کتاب به مبلغ 20 هزار تومان دریافت خواهند کرد.
معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر حمایت از دانشجویان برای خرید کتاب این تصمیم را گرفته است.

امسال غرفه‌هایی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب طراحی شده که پس از احراز هویت دانشجویان، به آنها کارت خرید الکترونیک 20 هزار تومانی با 50 درصد تخفیف عرضه می‌کند.
معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همچنین در آستانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدام به شارژ کارت‌های الکترونیکی خرید کتاب دانشجویان و طلاب کرده است.

این کارت‌ها طی توافقنامه‌هایی میان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات کل ارشاد استان‌ها تامین اعتبار می‌شود.

در این توافقنامه‌ها مقرر شد تا ادارات کل ارشاد استان‌ها با دانشگاه‌های محل و استان خود مکاتبه و اعلام آمادگی کنند که درصورتی که دانشگاه 50 درصد سهم خود را به ازای هر دانشجو بپردازد، 50 درصد دیگر را نیز ادارات کل به نمایندگی از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تامین اعتبار می‌کنند.دانشجویان با کارت‌های الکترونیکی خرید کتاب می‌توانند از تمام غرفه‌های نمایشگاه خرید کنند.

 

ناشران کودک و نوجوان و 6هزار متر مربع غرفه

مدیر اجرایی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان گفت: امسال برای ناشران کودک و نوجوان حاضر در نمایشگاه حدود 6 هزار متر مربع غرفه درنظر گرفته شده است.
محسن یگانه‌کاری گفت: از میان 254 درخواست ناشران برای حضور در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه به 250 درخواست پاسخ مثبت داده شد.

وی تصریح کرد: یکی از 4 ناشری که موفق به حضور در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه نشد، در سال‌های گذشته کتا‌‌ب‌های نامناسب عرضه کرده بود و یکی دیگر نیز پروانه نشرش لغو شده و 2 ناشر هم حوزه کاریشان کودک و نوجوان نبوده است.

یگانه‌کاری تصریح کرد: متراژ غرفه‌های کودک و نوجوان از 4هزار و 50 متر در سال گذشته به 6 هزار متر رسیده است که این باعث شده تقریبا به تمام درخواست‌های ناشران پاسخ مثبت داده شود.

به گفته وی، امسال در مجموع 282 ناشر در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب حضور دارند که 32 ناشر نمایندگی خود را به غرفه‌های دیگر داده‌اند.تعداد غرفه‌های کودک و نوجوان نمایشگاه از 220 غرفه در سال گذشته به 250 غرفه در سال‌جاری رسیده است. امسال فضایی 30 متر مربعی برای برگزاری نشست‌های ناشران با مخاطبانشان در بخش کودک و نوجوان درنظر گرفته شده است.

انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، آماده‌سازی بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بر عهده دارد.

 

15شعبه و 20 خودپرداز بانک

15 شعبه سپهر و 20 دستگاه خودپرداز سیار در ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به بازدیدکنندگان خدمت‌رسانی می‌کنند.

شعب سپهر تمامی خدمات بانکی را با استفاده از 260 نفر از پرسنل خود در نمایشگاه ارائه می‌کنند. 260 نفر از کارکنان بانک صادرات در بخش‌های فروش کارت تخفیف، حواله کتاب‌های خارجی و بخش ریالی فعالیت خواهند کرد.

همچنین 20 دستگاه خودپرداز سیار برای جبران کمبود نقدینگی مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه در مصلای امام خمینی(ره)‌ مستقر می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد