جورواجور

همه چیز از همه جا

جورواجور

همه چیز از همه جا

جت کوپتر؛اختراع خارق العاده نظامی

 

وزارت دفاع انگلستان ساخت هواپیمایی بدون سرنشین را در دستور کار قرار داده که با داشتن قابلیت‌های پروازی چرخ‌بال و جنگنده‌های جت، اهدافی در فاصله هزار کیلومتری را مورد حمله قرار می‌دهد.

انگلیسی‌ها به‌زودی هواپیمایی را که هم هلیکوپتر و هم جت جنگنده خواهد بود، به خدمت می‌گیرند. این هواپیمای روباتیک که به دو صورت کنترل از راه دور و خودکنترلی ساخته خواهد شد، بی‌سرنشین است و می‌تواند از تسلیحات متعارف و غیرمتعارف استفاده کند.

جت‌کوپتر قابلیت حمل تسلیحات پیشرفته‌ای مانند سلاح مایکروویو هدایت‌شونده و لیزری را خواهد داشت و به عنوان هواپیمای جنگی با قابلیت استفاده مجدد در صنایع نظامی به‌کار گرفته خواهد شد.. سرعت آن هزار کیلومتر بر ساعت (0.82 ماخ) پیش‌بینی شده و قابلیت پرواز بدون توقف برای مسافت‌های بسیار طولانی، به آن امکان می‌دهد به اهدافی در فاصله هزار کیلومتری نیز دست پیدا کند. 

 

چارچوب فرود و پرواز جت‌کوپتر متغیر است. این پرنده چندمنظوره ماموریت‌های خود را در آب، خشکی و هوا انجام می‌دهد و حتی از قابلیت مانور در محیط‌های شهری با آسمان‌خراشهای بلند و مرتفع نیز برخوردار است. جت‌کوپتر قرار است مانند چرخ‌بال از روی زمین بلند شود؛ با بسته شدن ملخ‌ها، مانند جت جنگنده در هوا اوج گیرد و مانور دهد و به هنگام فرود نیز مانند هلیکوپتر به آرامی در محیط مورد نظر بنشیند.

واحد توان جدید هوایی یا Novel air Capability Vision در وزارت دفاع انگلستان، مسئول اصلی این پروژه است و قصد دارد تا سال 2015 / 1394، جت‌کوپتر را وارد ناوگان انگلستان کند. ساخت جت‌کوپتر در مناقصه‌ای مخفیانه به سه شرکتBAE system ، شرکت تسلیحاتی MBDA و صنایع هوافضای کرانفیلد واگذار شده و با کلیدخوردن فاز اول طرح با نام شبح سیاه، پیمانکاران امیدوارند نمونه اولیه را تا سال 2012 / 1391 با موفقیت آزمایش کنند. 

 

نقل از :www.tebyan.net

منبع :خبرآنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد